کمیسیون امنیت مجلس حمله موشکی امریکا به سوریه را پیگیری کند

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درخواست کرد تا موضوع اقدام آمریکا در حمله موشکی به سوریه را پیگیری کند و نتایج را به مجلس ارایه دهد.

کد خبر : 20315
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 10:02
کمیسیون امنیت مجلس حمله موشکی امریکا به سوریه را پیگیری کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در تذکری با اشاره به اقدام آمریکا در حمله موشکی به سوریه، گفت: آمریکا در یک اقدام تجاوزگرایانه خاک یک کشور مستقل را مورد تجاوز قرار داد و برخلاف ادعاهای واهی که در مبارزه با تروریسم دارد چتر حمایتی خود را در خاک سوریه برای حمایت از تروریست‌ها پهن کرد.

او اعلام کرد: روحیه تجاوزگری آمریکا بر همه مشخص است، آمریکا به بهانه سلاح‌های شیمیایی به عراق حمله کرد و به قول خودش چهار سال در این کشور تحقیقات انجام داد اما هیچ کس این کشور را محاکمه نکرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اگرچه ملت ایران و انقلاب اسلامی دماغ ‌آمریکایی‌ها را به خاک مالیدند امورز خصم و خشم آنها به دلیل شکست در خاورمیانه است.

او یادآور شد: ما نمایندگان ملت اعلام می‌کنیم که با تمام توان در برابر تجاوزگری‌ها می ایستیم و مجلس نیز باید مواضع قاطع خود را در این زمینه داشته باشد.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس اضافه کرد: در این راستا کمیسیون امنیت مجلس امروز بعدازظهر جلسه ویژه‌ای تشکیل داده و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر، گفت: تذکراتی که امروز نمایندگان مجلس ارایه کردند همه در یک وجه مشترک بود و همه نسبت به حوادث در منطقه خوشبختانه هوشیار هستند و با حساسیت مسأله را دنبال می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بعد از اینکه مسایل حلب و موصل به جایی رسید که تروریست‌ها از منطقه خارج شوند آمریکایی‌ها جریان دیگری را در منطقه به وجود آوردند و این احیاگری برای جریان تروریستی در منطقه است که از نظر ما سفاک‌ترین کاری است که آنها انجام می‌دهند.

او ادامه داد: شرایط کنونی بسیار حساس است و این اقداماتی که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه انجام دادند بر همه مشخص است که این سلاح‌ها از کدام مرزها وارد شده است که آمریکایی‌ها آن را بهانه‌ای قرار دهند تا فضای تنفسی برای تررویست‌ها در منطقه به وجود آید.

رییس قوه مقننه گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند وقتی جریان تروریستی را احیا می‌کنند به آنها حیات می‌دهند و قطعاً آنها در مسیر خودشان کشورهایی که تروریست‌ها را احیا کرده‌اند گرفتار می‌کنند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مسأله آرامش و امنیت در منطقه مسأله مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است. لذا کمیسیون امنیت باید این موضوع را پیگیری کرده و با دقت مسایل را رصد کند و نتایج را به مجلس ارایه دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.