کدخدایی: صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از فردا بررسی می شود

double-quot

تهران – جارپرس – سخنگوی شورای نگهبان گفت: صلاحیت بسیارى از ثبت نام کنندگان تایید نمی شود.

کد خبر : 20391
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1396 - 8:29
کدخدایی: صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از فردا بررسی می شود

به گزارش جارپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور گفت: صلاحیت بسیارى از ثبت نام کنندگان تایید نمی شود.

کدخدایی افزود: مشغول بررسی هستیم و سیاست هاى کلى مقام معظم رهبرى مبنا قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه روند ثبت نام رضایت بخش است و مسئولان بر روند ثبت نام نظارت دارند، گفت: شوراى نگهبان هنوز براى تایید صلاحیت داوطلبان جلسه اى برگزار نکرده اما از فردا جلسات برگزار میشود.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به حجم و اشتیاق شرکت کنندگان انتخابات ریاست جمهوری باید توجه کنیم که این اشتیاق واقعی باشد و فکر نکنیم که جشنواره ثبت نام است.
کدخدایی ادامه داد: پست ریاست جمهوری یعنی مقام دوم کشور و نیازمند سوابق مدیریتی بالاست و در قانون آمده است که باید از رجال سیاسی باشد و این از شاخص های بسیار گران سنگ است.

کدخدایی گفت: نباید اینگونه باشد که ثبت نام برای انتخابات تفننی انجام شود.
وی ادامه داد: البته قوانین و مقرراتی که داریم کافی نیست و حداقلی است. امیدواریم لایحه جامع انتخاباتی با همت نمایندگان مجلس هر چه زودتر تصویب شود.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان از روز اول با حضور کارشناسان بر روند ثبت نام نظارت داشته و در پایان روز مدارک ثبت نام کنندگان ارسال و بررسی می‌شود.
کدخدایی گفت: طبق قانون شورای نگهبان در ۵ روز فرصت اعلام نتیجه دارد، اما طبق تبصره همین قانون این زمان تا ۵ روز دیگر هم قابل تمدید است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تاکنون ١٢٠٠ ثبت نام کننده اعلام شده است و تعداد اندکی از این افراد چهره سیاسی اند، افزود: بررسی‌ها انجام شده و فردا در شورای نگهبان جلسه داریم تا نتایج را بتوانیم اعلام کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اصل ١١۵ بسیاری از افراد طبق آمار وزارت کشور احراز صلاحیت نمی‌شوند و انتظار نداشته باشند که صلاحیت شان توسط شورای نگهبان تایید شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.