قیمت طلای جهانی با یک اشاره سرازیر شد

double-quot تهران - جارپرس - قیمت طلا امروز پنجشنبه کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری پس از اظهارنظر مقامات فدرال رزرو که به افزایش شدید نرخ بهره اشاره کرد، علیرغم نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات‌متحده، افزایش یافت.
کد خبر : 98373
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 11:03
قیمت طلای جهانی با یک اشاره سرازیر شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶ درصد کاهش به ۱۷۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه جولای به دلیل کاهش شدید قیمت بنزین افزایش پیدا نکرد و اولین نشانه‌ی قابل توجه تسکین برای آمریکایی‌هایی بود که شاهد افزایش تورم در دو سال گذشته بودند.

با این حال، نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که او همچنان معتقد است که بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مبارزه با تورم باید نرخ سیاستی خود را تا پایان سال به ۳.۹ درصد و تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۴.۴ درصد افزایش دهد.

چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، نسبت به بازارهای مالی تهاجمی‌تر باقی ماند و انتظار داشت که نرخ بهره آمریکا در سال آینده به ۴ درصد برسد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده می‌شود.

بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده به ۲.۷۸۶۰ درصد افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌هایش ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۹۹۹.۱۶ تن در روز چهارشنبه به ۹۹۷.۴۲ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰.۵۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۴۳ دلار و ۳۱ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲۴۴ دلار و ۳۳ سنت رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.