0 نظر
133 بازدید

قطر در انتظار مجازات های جدید اقتصادی

double-quot

تهران – جارپرس – ‘عبدالله الجنید’، کارشناس سیاسی بحرینی گفت: کشورهای محاصره کننده قطر قصد دارند از اهرم فشار جدیدی علیه قطر استفاده و با خارج کردن سپرده های خود به ارزش ۲۱ میلیارد دلار ‘ضربه دردناکی’ به سران قطر وارد کنند.

کد خبر : 22219
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 - 7:26
قطر در انتظار مجازات های جدید اقتصادی

به گزارش جارپرس از ایرنا، الجنید درگفت وگو با شبکه ‘سی ان ان عربی’افزود:عربستان، امارات ، بحرین ومصر ممکن است برای وارد کردن فشار اقتصادی بیشتر برقطر، سپرده ها و وجوه متعلق به اشخاص مهم و بانک های خود در دوحه را که بیش از ۲۰ میلیون دلار تخمین زده می شود از بانک های قطر خارج کنند واز شرکت های خارجی هم بخواهند همکاری خود را با دوحه متوقف کنند.
وی با بیان اینکه، تمیم بن حمد امیر قطر تمامی راه ها برای آشتی را مسدود کرده است، افزود: شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات، در کنفرانس کشورهای محاصره کننده قطر در قاهره پایتخت مصر، اعلام کرد که فشارهای اقتصادی، مناسب ترین راه برای ترغیب سران دوحه به ارزیابی مجدد مواضع سیاسی شان است ، بنابراین احتمال دارد که صندوق های سرمایه گذاری اموال خود را که حدود ۲۱ میلیارد دلار است از بانک های قطر خارج کنند.
عربستان، امارات، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن گذشته (۱۵ خرداد۹۶ ) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، ونزدیکی به ایران، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
وزارت خارجه قطر با رد همه این اتهامات تاکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی دوحه هستند.
کویت در راستای میانجیگری برای حل این بحران فهرستی از خواسته های عربستان و متحدانش را که حاوی ۱۳ ماده از جمله، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه ‘الجزیره’ است به قطر تحویل داد؛ اما قطر با رد این خواسته ها، آنها را غیر قابل اجرا دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.