تحلیل یک مدرس فوتبال از برتری ارزشمند در آزادی

قطر: تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها دست خودشان است

double-quot تهران- جارپرس- سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که مردم فلسطین باید خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.
کد خبر : 136469
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 آذر 1402 - 16:04
قطر: تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها دست خودشان است

به گزارش امروز (سه شنبه) جارپرس از ایرنا به نقل از العربی، “ماجد الانصاری”، سخنگوی وزارت خارجه قطر در اظهاراتی گفت که آینده ملت فلسطین دست خودشان است و هیچگونه دیکته خارجی علیه آن را نمی‌پذیریم.

وی همچنین درخصوص تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز بیان داشت: اکنون اولویت آزادی اسرای غیرنظامی است و بعدها نوبت به نظامی‌ها می‌رسد. قطر از تمام تلاش‌های منطقه‌ای برای رسیدن به آتش بس در غزه حمایت می‌کند. تماس های گسترده میان تمام کشورهای عربی وجود دارد تا پیام لزوم توقف جنگ را به جامعه بین‌المللی برسانند.

الانصاری خاطرنشان کرد: لیست اسرایی که قرار است امروز آزاد شوند به دو طرف تحویل داده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: چالش‌های زیادی درخصوص ورود کمک‌ها و سوخت به غزه وجود دارد؛ میزان فشارها برای وارد کردن کمک‌ها به غزه نیازمند توقف فوری (و دائمی) جنگ است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از۴۸ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آنها آزاد شدند. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه که از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) آغاز شده برای ۲ روز دیگر تمدید شده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.