0 نظر
142 بازدید

قطرسومین وارد کننده سلاح درخاورمیانه

double-quot

تهران – جارپرس – وب سایت ‘بیزینس اینسایدر’ گزارش داد: در پنج سال گذشته خاورمیانه بیشترین واردات سلاح را در جهان داشته و عربستان، امارات و قطر بزرگترین وارد کننده های سلاح در این منطقه بوده اند.

کد خبر : 22221
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 - 7:33
قطرسومین وارد کننده سلاح درخاورمیانه

به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک عربی، قطر از سال ۲۰۱۵ واردات سلاح خود را افزایش داده و در حال حاضر سومین وارد کننده سلاح در جهان محسوب می شود.
براساس این گزارش به نقل از وب سایت ‘بیزینس اینسایدر’ آمریکا، منطقه خاورمیانه در ده سال گذشته از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ بزرگترین وارد کننده سلاح و تجهیزات دفاعی در جهان بوده است.
طبق این گزارش عربستان، قطر و امارات در راس کشورهای خاورمیانه وارد کننده سلاح هستند.
این پایگاه آمریکایی همچنین می افزاید: قطر پس از واردات سلاح از فرانسه شامل قرارداد ۷٫۱ میلیارد دلار برای خرید ۲۴ هواپیمای داسو رافال (هواپیمای جنگنده دوموتورهٔ چندمنظورهٔ فرانسوی) و قرارداد خرید سلاح از آمریکا شامل خرید هیلکوپترهای هجومی از نوع آپاچی به ارزش ۲٫۴میلیارد دلار و قرارداد خرید سلاح با ایتالیا شامل خرید شناورهای نظامی و موشک ششمین رتبه واردات سلاح در سال ۲۰۱۵را داشت.
‘پیتر وایزمن’ پژوهشگر در پژوهشگاه صلح استکهلم (SIPRI) نیز گزارش داد که برغم کاهش قیمت نفت اما کشورهای خاورمیانه همچنان در سال ۲۰۱۶ بزرگترین وارد کننده سلاح بودند و آنها این سلاح ها را ابزاری برای برخورد با نزاع ها و بحران های منطقه ای می دانند.
طبق گزارش این پژوهشگاه واردات سلاح قطر بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ،۲۸۲ در صد افزایش داشته است.
براساس گزارش پژوهشگاه صلح استکهلم عربستان همچنان بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان است و آمریکا و فرانسه رتبه او صادرات سلاح به خاورمیانه را دارند.
عربستان، امارات، مصر و بحرین از ماه ژوئن گذشته روابط خود را با قطر به اتهام حمایت از تروریسم توسط این کشور قطع کرده اند اما پس از چند روز از محاصره دوحه توسط این کشورها به اتهام حمایت از تروریسم، آمریکا قرداد فروش سلاح به ارزش ۱۲ میلیارد دلار با این کشور امضا کرد.
براساس گزارش پژوهشگاه صلح استکهلم بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بیشترین سلاح و تجهیزات نظامی وارد منطقه خاورمیانه شده که در مقایسه با سال های گذشته از سال ۱۹۹۰ افزایش چشم گیری داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.