0 نظر
93 بازدید

رییس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس:

قانوندانان قانون‌شکن در هر جایی باید کنار بروند

double-quot تهران-جارپرس- رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه کانون وکلا به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند، گفت: قانوندانان قانون‌شکن هرکجا هستند، باید کنار بروند.
کد خبر : 128384
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 تیر 1402 - 12:32
قانوندانان قانون‌شکن در هر جایی باید کنار بروند

به گزارش جارپرس از ایرنا، سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی روز سه‌شنبه – ۲۷ تیرماه – مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی قـانون اساسی برای جهش تولید اظهار داشت: در سال‌های اخیر از جمله مشکلات کاهش تولید و رشد اقتصادی پایین بوده به این دلیل در تمام این سال‌ها، شعار سال به نوعی دربردارنده موضوع تولید بوده است.

وی افزود: دو مانع بر سر راه تولید وجود دارد که یکی از آنها فضای نامناسب کسب و کار و دیگری شیوه‌های ناکارآمد تأمین مالی است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس یادآور شد: در خصوص فضای کسب و کار دو قانون به تصویب رساندیم؛ یکی از آنها اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و دیگری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته اما باید به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند.

حسینی با بیان اینکه کانون وکلا بر خلاف قانون و صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند، تصریح کرد: این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه کمیسیون در این خصوص نشستی را برگزار می‌کند، تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است، باید با آن مقابله شود.

حسینی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانوندان قانون‌شکن شکسته شود، مقابل این مساله می‌ایستیم و نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود. چرا که همین‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند کسب و کار شکل بگیرد و جوان‌های پاک و غیور به کارکرد نهادهای انقلابی علاقه مند شوند.

این نماینده مجلس افزود: اگر می‌خواهید مشکل تولید برطرف شود باید این قانوندانان قانون‌شکن هرکجا هستند و به هر جایی که متکی هستند، کنار بروند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.