0 نظر
176 بازدید

قاضی‌عسکر: طرح مسایل فرقه‌ای در حج را رد می‌کنیم

double-quot

تهران – جارپرس – نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس بعثه ترکیه در مکه مکرمه با بیان اینکه نباید مسایل فرقه‌ای و قومی درحج مطرح شود، تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم امنیت مکه ومدینه را امنیت خود می‌دانیم وطرح مسایل ملی وفرقه‌ای در حج را رد می‌کنیم.

کد خبر : 22611
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 شهریور 1396 - 11:29
قاضی‌عسکر: طرح مسایل فرقه‌ای در حج را رد می‌کنیم

به گزارش جارپرس از پایگاه اطلاع رسانی حج در مکه مکرمه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این دیدار افزود:دشمنان نگران نشر دین جامع و کامل اسلام در دنیا هستند.
وی مفاد توافقنامه امضا شده با وزیرحج عربستان و پذیرش درخواست های ایران از طرف کشور میزبان را زمینه ساز حضور زائران ایرانی در حج امسال عنوان کرد و افزود: در این توافقنامه عزت، کرامت و حفظ امنیت زائران ایرانی از مهمترین اولویت های ما بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از صدور ویزای الکترونیکی ، حضور ده تن از کارشناسان وزارت امور خارجه به عنوان ماموران کنسولی برای خدمت به زائران ایرانی و پذیرش پرداخت دیه شهدای مسجد الحرام بعنوان برخی از توافقات انجام گرفته با طرف سعودی یاد کرد و گفت: برای احقاق حق شهدای منا نیزمستندات خود را به طرف سعودی ارائه کرده ایم که آنان هم اکنون درحال بررسی هستند و امیدوارم بزودی به نتیجه برسد.
امیرالحاج ایران جنایت های تروریست ها درکشورهای مختلف از جمله عراق و ترکیه را یادآور شد و با اشاره به اینکه فتنه ها درمنطقه درحال خاتمه یافتن است، افزود: با شکست های پی در پی تروریست ها، الحمدالله آرامش در منطقه در حال شکل گرفتن است.
سرپرست حجاج ایرانی هم بر لزوم شناساندن زیبایی های اسلام به مردم دنیا تاکید کرد و گفت: اسلام دین جامع و کاملی است و دشمنان نگرانند و دوست ندارند این دین جامع در دنیا منتشر شود.
وی افزود: اگر می خواهیم عزت ازدست رفته مسلمانان به آنها بازگردد باید دشمنی ها را کنار بگذاریم و دست دردست هم و همکاری صمیمانه برای معرفی اسلام به دنیا تلاش کنیم.
امیرالحاج ایران با بیان اینکه برای توسعه همکاری در حوزه حج آمادگی داریم، گفت: ارتباط بعثه های دو کشور ایران و ترکیه ارتباط مستحکمی است وما ازتبادل تجربیات در حوزه حج استقبال می کنیم.
دراین دیداراکرم کلش سرپرست سازمان دیانت و رئیس بعثه حج ترکیه نیز با ابراز خرسندی از حضور ایرانیان در مراسم حج امسال و ملاقات با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر و هیئت همراه اظهار داشت: اجتماع مسلمانان در مکه می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه درموسم حج علی رغم تفاوت های نژادی و مذهبی تابلویی از وحدت و برادری به نمایش گذاشته می شود، افزود: بدلیل عدم حضور شما این تابلو ناقص بود ولی با حضور زائران ایرانی درحج امسال خوشبختانه این تابلو کامل شد.
بر پایه این گزارش دوطرف همچنین موسم حج را فرصت مناسبی برای دیدارهای دو جانبه و چند جانبه و نزدیکی هرچه بیشتر مسلمانان توصیف کردند.
درادامه این دیداراکرم کلش و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکراز ایران و ترکیه بعنوان دو کشور مهم درحل مسایل منطقه و مشکلات جهان اسلام یاد کردند و نماینده ولی فقیه تاکید کرد: ما و شما معتقدیم امروز تروریزم بزرگترین خطر برای بشریت است، لذا دست در دست هم می توانیم گام های بلندی برای صلح منطقه ای و بین المللی برداریم.
رئیس سازمان دیانت ترکیه نیزبا اشاره به اقداماتی که علیه مسلمانان درنقاط مختلف دنیا می گیرد، افزود: با همکاری هم می توانیم به تهاجمات فکری پاسخ دهیم.
وی با اشاره به ترویج اسلام هراسی در غرب تصریح کرد: برای مقابله با این تفکر باید درکنار هم قرار گیریم وصفو ف مان را فشرده تر کنیم ، غرب در ترویج این تفکر تفاوتی میان کشورهای اسلامی قائل نیست و همه را هدف قرار داده است.
این گزارش حاکیست درپایان این دیدار روسای بعثه های ایران و ترکیه درباره نحوه اعزام زائران کشور متبوع خود به حج ، تعداد آن و میانگبن سنی زائران تبادل نظر کردند و از خداوند متعال حجی مقبول را برای همه زائران به ویژه حجاج ترکیه ای و ایرانی مسئلت نمودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.