در حاشیه جلسه دولت

قاضی‌زاده هاشمی: امیدواریم سال آینده نرخ بیکاری فرزندان شهدا به زیر ۵ درصد برسد

double-quot تهران- جارپرس-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار امیدواری کرد که در سال آینده نرخ بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران به زیر ۵ درصد برسد.
کد خبر : 139710
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 11:35
قاضی‌زاده هاشمی: امیدواریم سال آینده نرخ بیکاری فرزندان شهدا به زیر ۵ درصد برسد

به گزارش جارپرس از ایسنا، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همت دولت و مجوز سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه، دفترچه آزمون استخدامی ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد منتشر شده و جهاد دانشگاهی د رحال برگزاری آزمون است تا ۲۲ فروردین تمامی فرزندان شهدا و جانیازان ۷۰ درصدی که ششرایط عمومی استخدام داشته باشند حتما به استخدام دولت درمی‌آیند.

وی افزود: قانونی که ۱۰ سال معطل مانده بود با حمایت و همت دولت به نتیجه رسید و سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی نخواهیم بود. اقدام دوم حمایت از سایر عزیزان در قالب تسهیلات اشتغال است که پول خوبی را دولت محترم گذاشته است و امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثا رو شهادت به نصف کاهش پیدا کند. ابتدای امسال این نرخ ۱۵ درصد بود، الان ۹.۸ درصد شده و امیدواریم تا انتهای سال آینده به زیر ۵ درصد برسد.

قاضی‌زاده هاشمی درباره اقدامات بنیاد شهید در سال ۱۴۰۲ هم یادآور شد: جدی‌ترین کارهای ما در سال ۱۴۰۲ در دو عرصه بود. یکی کاهش زمان پرداخت‌های درمانی از ۶ ماه به ۳ ماه در موسسات و از ۴۵ روز به ۲۰ به اشخاص ایثارگربوده است. دومی هم بحث‌های فرهنگی بوده که ظهور و بروز آن در جشنواره فیلم فجر با حضور ۵ فیلم سینمایی در جشنواره بود.

وی درباره فروش فیش خودروی وارداتی جانبازان در بازار تاکید کرد: قبلا هم گفته‌ام که این حتما تخلف است چون اصلا فیشی وجود ندارد و وزارت صمت در سامانه اشخاص را ثبت می‌کند و خودرو را به شخص تحویل می‌دهد. اینها ممکن است عوارض حقوقی پیدا کند و این وسط کلاهبرداری‌هایی اتفاق بیفتد. کسی که امتیازی که وجود ندارد را می‌فروشد و خریدار آن، بعدا دچار مشکل خواهند شد چون سازوکارهای این موضوع پیش‌بینی شده است.

انتهی پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.