0 نظر
114 بازدید

یک نماینده مجلس: در پی سپرده گذاری ارزی به صورت وثیقه هستیم

double-quot تهران - جارپرس – یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است که در طرح تامین مالی در پی سپرده گذاری ارزی به صورت وثیقه هستیم که بر اساس آن امکان تسهیلات دهی ریالی و سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بوجود بیاید.
کد خبر : 111807
| خبرنگار : کرم رحیمی
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 10:39
یک نماینده مجلس: در پی سپرده گذاری ارزی به صورت وثیقه هستیم

 

 

جعفر قادری پیرامون طرح تامین مالی ضمن توضیح اینکه در این طرح در پی سپرده گذاری ارزی به صورت وثیقه هستیم، بیان داشت: بر مبنای این وثیقه امکان تسهیلات دهی ریالی و سرمایه ثابت و سرمایه در گردش باید وجود داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خریداران ارز باید مکلف به سپرده گذاری ارزی شوند، اظهار داشت: اگر طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود، اطلاعات آن باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد تا برای ارزش افزوده احتمالی آن، مالیات در نظر گرفته شود.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه به تثبیت نرخ دلار در سامانه نیما توسط بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ثبات بازار ارز در گرو آن است که غیر از مبادلات برای مرتفع کردن نیازهای جامعه، بقیه موارد باید از طریق بازار متشکل ارزی زیر پوشش قرار بگیرند تا افرادی که ارز در اختیار دارند، در آن جا آن را به کار گیرند و از آن طریق ارز خود را تامین کنند.

 

در پایان لازم به ذکر است که طرح تامین مالی و جهش تولید (از طریق اصلاح قوانین «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی » و «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور » ) توسط ۴۳ نماینده مجلس شورای اسلامی امضا و در شهریور ماه سال گذشته اعلام وصول شده بود.

 

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.