قاتل نروژی باز هم از دولت اسلو شکایت کرد

double-quot تهران - جارپرس - "آندرس برینگ بریویک" که در حمله‌ای تروریستی در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۸۰ تن را در نروژ کشت، مجددا به شکایت از دولت نروژ از بابت نقض حقوق بشر روی آورده تا به حبس خود در سلول انفرادی پایان دهد.
کد خبر : 99614
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 14:07
قاتل نروژی باز هم از دولت اسلو شکایت کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نوشته خبرگزاری آناتولی، اویستین استورویک، وکیل آندرس برینگ بریویک، تروریست راستگرای نروژی اعلام کرد، درخواستی با این محتوا که هیچکس نباید تحت “شکنجه” یا “رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز” قرار گیرد به وزارت دادگستری نروژ ارسال شد.

بریویک که عامل حمله تروریستی ۲۲ ژوئیه است، در سال ۲۰۱۲ به دلیل کشتن ۷۷ فعال جوان چپگرا محکوم شناخته شد و از آن زمان تاکنون در حبس انفرادی به سر می‌برد.

ژانویه گذشته، او در جلسه استماعی شرکت کرد که در جریان آن علامت سلام نازی‌ها را نشان داد و دیدگاه‌هایش در زمینه اعتقاد به برتری سفیدپوستان را بیان کرد.

دادگاه نروژ حکم داد که بریویک باید در زندان بماند و در صورت آزادی، می‌تواند یک تهدید بالقوه باشد و می‌تواند قتل‌عام دیگری انجام دهد. بریویک ۴۳ ساله بالاترین مجازات در نروژ را دریافت کرده است: ۲۱ سال حبس برای بمب‌گذاری در اماکن دولتی و انجام قتل‌عام.

بریویک در سال ۲۰۱۶ در پرونده شکایتی علیه دولت نروژ بر مبنای نقض حقوق بشر با استناد به عدم اجازه به دسترسی به زندانیان دیگر، بازرسی‌های بدنی مکرر به صورت برهنه و دستبند زدن‌های مکرر در همان اوایل حبسش برنده شد. شکایت او حتی فراتر رفت و او از کیفیت غذای زندان، اجبار به غذا خوردن با قاشق و چنگال پلاستیکی و عدم اجازه برای ارتباط با هوادارانش شاکی شد.

بریویک با این وجود ممکن است بیش از ۲۱ سال در زندان باقی بماند زیرا طبق قوانین فعلی نروژ، زندانیان تا زمانی که خطری برای جامعه باشند می‌توانند در زندان نگه داشته شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.