0 نظر
123 بازدید

فیلیپین از میزبانی بازی های جنوب شرق آسیا ۲۰۱۹ انصراف داد

double-quot

کوالالامپور – جارپرس – دولت فیلیپین از میزبانی بازی های جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۱۹ برای تمرکز بر بازسازی شهر ‘مراوی’ که بخشی از آن اکنون در اشغال تروریست ها است، کنار کشید.

کد خبر : 21811
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1396 - 7:31
فیلیپین از میزبانی بازی های جنوب شرق آسیا ۲۰۱۹ انصراف داد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ‘ویلیام رامیرز’ رئیس کمیسیون ورزش فیلیپین، گفت که مقامات ورزشی این کشور به طور رسمی پس از چندین دیدار با ‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین تصمیم به کناره گیری از میزبانی این بازی ها گرفتند.
به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه ‘مانیلا تایمز’، ‘رامیرز’ در بیانیه ای که در صفحه فیسبوک کمیسیون ورزش فیلیپین منتشر شد، اعلام کرد: منابع تخصیص یافته برای میزبانی بازی های جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۱۹ به بازسازی و تقویت شهر ‘مراوی’ اختصاص می یابد.
تروریست های ‘مائوته’ وابسته به گروه تکفیری داعش از دوم خرداد و پس از اشغال بخشی از شهر ۲۰۰ هزار نفری ‘مراوی’ در جنوب فیلیپین، باعث شدند بخشی از شهر به ویرانه ای تبدیل شود.
براثر درگیری های دو ماه گذشته بین نیروهای نظامی فیلیپین و تروریست ها در این شهر بیش از ۵۵۰ نفر کشته شده اند و حملات هوایی و گلوله های توپ بخشی از شهر را تلی از خاک تبدیل کرد.
این مقام ورزشی فیلیپین خاطرنشان کرد: هنگامی که همه چیز آرام شد و صلح و نظم توسعه یافت، پس از المپیک سال ۲۰۲۰ و در آینده ما خواستار میزبانی بازی های جنوب شرق آسیا و هر نوع مراسم ورزشی بین المللی دیگر هستیم.

‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین دو ماه پیش با صدور فرمان برقراری حکومت نظامی در جنوب این کشور تلاش کرده است مانع گسترش تهدیدات تروریستی به سایر نقاط این کشور شود.
فیلیپین سال ۲۰۱۵ پس از اینکه دو کشور کامبوج و برونئی از پذیرش میزبانی بازی های جنوب شرق آسیا سرباز زدند، میزبانی این بازی ها که سال جاری در مالزی برگزار می شود را پذیرفت.
مالزی از ۱۹ تا ۳۱ ماه اوت (۲۸ مرداد تا ۹ شهریور ماه) سال جاری میزبان بیست و نهمین دوره رقابت های دوسالانه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) است که ورزشکاران ۱۱ کشور منطقه در ۳۸ رشته ورزشی به رقابت می پردازند.
ورزشگاه ملی ‘بوکیت جلیل’ شهر کوالالامپور که گنجایش ۸۰ هزار تماشاگر را دارد محل اصلی برگزاری این رقابت ها در سال جاری است.
بازی‌ های جنوب شرق آسیا یک رویداد چندورزشی است که در این منطقه جهان برگزار می ‌شود و نخستین دوره آن سال ۱۹۵۹ در شهر بانکوک پایتخت تایلند انجام شد.
فیلیپین که میزبانی سال ۲۰۱۹ این رقابت ها را رد کرد، سال های ۱۹۸۱، ۱۹۹۱ و ۲۰۰۵ میزبان این بازی های دوسالانه بود.
در این مسابقات تیم های کشورهای مالزی، ویتنام، تایلند، اندونزی، سنگاپور، برونئی، فیلیپین، میانمار، کامبوج، لائوس و تیمور شرقی شرکت دارند.
فیلیپین از نظر کسب مدال در ۲۸ دوره این بازی ها در رده چهارم کشورهای منطقه قرار دارد و توانسته است ۸۹۴ مدال طلا، یکهزار و ۴۱ مدال نقره و یکهزار و ۲۹۵ مدال برنز کسب کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.