فعالیت کونگ فو کاران در فضای باز به دلیل کرونا

double-quot تهران - جارپرس - رئیس انجمن کونگ فو آزاد اردبیل گفت: رشته کونگ فو نیز به نوبه خود درگیر معضل کرونا شده که به همت مربیان، جهت ممانعت از افت شدید، فعالیت در فضای باز انجام می شود.
کد خبر : 59969
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 10:03
فعالیت کونگ فو کاران در فضای باز به دلیل کرونا

به گزارش جارپرس از ایسنا، حمید زیدی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی کلاس های ورزشی در سال گذشته تا امروز بدون استثنا همه رشته های ورزشی شاهد افت محسوسی بوده اند اما در حالت کلی روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه کونگ فو اردبیل در سال های گذشته فراز و نشیب هایی داشته که این امر در هر رشته ورزشی به وفور دیده می شود، ادامه داد: مهمترین عامل این افت و خیز بحث مدیریت و منابع مالی و همکاری اسپانسر است.

زیدی با بیان اینکه در حال حاضر کونگ فو استان با ریاست جدید هیات کونگ فو دارای برنامه عملیاتی است، ادامه داد: در این مدت کوتاه سه ماهه اول سال و شرایط خاص و شیوع کرونا چندین برنامه در سطح استان به صورت مجازی اجرا شده است.

این مربی کونگ فو با بیان اینکه شروع دوباره بعد از چندین ماه تعطیلی خودبه خود باعث ایجاد انگیزه و امید در کونگ فوکاران می شود، افزود: با توجه به اینکه در سال های گذشته تمرکز بر برگزاری کلاس های آموزشی مربیگری و داوری بوده است، امروز استان اردبیل دارای چندین داور درجه یک است که آمادگی لازم جهت برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی اردبیل و بهره بردن از تیم داوری در مسابقات کشوری را دارد.

عشق به کونگ فو مانع تعطیلی دائمی شده است

وی با بیان اینکه طبق برنامه هیئت کونگ فو استان تمرکز جهت برگزاری کارگاه های کلیدی و استفاده از اساتید دانشگاهی در زمینه بالابردن سطح علمی مربیان در زمینه تغذیه، فیزیولوژی و روانشناسی ورزشی است، ادامه داد: در دوره کرونا حمایت چشمگیر و قابل قبولی از سوی اداره ورزش و سایر ارگان های مربوطه صورت نگرفت  و اینکار باعث دلسردی مربیان زحمتکش این رشته اصیل ایرانی شد.

زیدی با بیان اینکه اکثر باشگا ههای کونگ فو خصوصی بوده و اجاره ماهانه به عهده مربی است، اضافه کرد: در طول شیوع ویروس کرونا اکثر مربیان با توجه به بسته بودن کلاس ها در وضعیت قرمز مبلغ اجاره را بدون درآمدی از جیب خودشان پرداخت کردند.

این مربی کونگ فو ادامه داد: جای شکر باقی است عشق و علاقه ای که به این رشته ورزشی وجود دارد مانع از تحویل سالن یا تعطیلی دائمی شد ولی انتظار حمایت مربیان فراتر از حد عملکرد ضعیف مسئولین است.

وی با بیان اینکه کونگ فو رشته المپیکی نیست، افزود: هدف اکثر کونگ فوکاران رسیدن به المپیک نیست بلکه جاذبه و مکتبی که در این رشته نهفته باعث کمرنگ شدن نقش المپیک در ادامه کار می شود.

زیدی ادامه داد: بنده سال های سختی در دهه هفتاد پشت سر گذاشتم که هیچگاه فراموش نخواهم کرد چرا که در سال های دور بدون کوچکترین امکانات تمرینی و حتی بدون تاتامی و تمرین روی موزائیک سرد در زمستان های سخت اردبیل با عشق و علاقه و شور و انگیزه دوچندان ادامه دادیم و امروز کلاس ها نسبت به آن سال ها از امکانات قابل توجهی برخودار هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.