فعالیت ها در حوزه زنان باید به واقعیت نزدیک شود

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت پژوهش در حوزه زنان گفت: طرح ها، فعالیت ها و اقدامات در حوزه زنان و خانواده باید به واقعیت نزدیک و جنبه شعاری نداشته باشد.
کد خبر : 25875
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1397 - 11:25
فعالیت ها در حوزه زنان باید به واقعیت نزدیک شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، «سید عباس صالحی» روز شنبه در نخستین نشست شورای زنان و خانوداه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در گام اول باید به رضایت شغلی، ارتقای کارآیی و کارآمدی و ارتقای مدیریتی کارکنان زن وزارت فرهنگ و ارشاد توجه داشت.
به گفته وی رضایت شغلی را می توان از طریق اقدامات در حوزه سلامت، رفاه، توجه به زنان با شرایط ویژه، توجه به زنان سرپرست خانواده و … ایجاد کرد.

** زنان در اثبات کارآیی و کارآمدی شرایط سخت تری نسبت به مردان دارند
صالحی ادامه داد: در بحث ارتقای کارآیی و کارآمدی، زنان شرایط سخت تری نسبت به مردان دارند. اثبات و توجه به کارآیی و کارآمدی زنان از اهمیت زیادی برخوردار است. باید به چگونگی ارتقای سطح مدیریتی زنان شاغل در وزارتخانه نیز توجه داشت.

**نباید نسبت به زنان فعال در حوزه های فرهنگ، هنر، دین و رسانه بی توجه بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگ، هنر، دین، رسانه و ادبیات فعالیت می کند، گفت: نباید نسبت به زنان فعال در این زمینه ها بی توجه بود.

**تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم خانواده
وی که درباره وزارت فرهنگ و ارشاد سخن می گفت، در بخشی دیگر از سخنانش درباره حوزه تحکیم خانواده گفت: در این بخش توجه به آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاهش آن ضروری است.
وی گفت: در بخش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان آمارهای نگران کننده ای وجود دارد که نباید از آن غافل ماند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر توجه به حوزه زنان بر اساس حقوق شهروندی اظهار کرد: برای اینکه اتفاقات مناسبی در حوزه زنان و خانواده بیفتد و از تکراری بودن به دور باشد نیاز به اقدامات زیرساختی داریم که از آن جمله می توان به کشف ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه پرداخت.
وی ایجاد بانک اطلاعاتی به صورت کمی و کیفی از زنان داخل و مرتبط با وزارتخانه را از دیگر اقدامات زیرساختی در بخش زنان و خانواده دانست و گفت: پژوهش در این حوزه ضروری است.
صالحی تاکید کرد: پژوهش در این زمینه باعث می شود که اگر بخواهیم تصمیمی در بخش زنان و خانواده بگیریم مبتنی بر واقعیت ها صورت بگیرد.
وی افزود: ایده ها و طرح های ساختاری موجب ریل گذاری می شود و به دوری از سلیقه ای عمل کردن می انجامد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: هماهنگی در بخش امور زنان و خانواده این وزارتخانه امری جدی است. این بخش مانند دیگر معاونت ها نیست و قوام آن به هماهنگی های حداکثری نیازمند است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.