0 نظر
96 بازدید

فعالیت‌ها در حوزه کار و اشتغال بیشتر شود/ نظارت مستمر بر فعالیت حوزه‌های کار و تولید

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر نظارت مستمر بر واحدهای اقتصادی، گفت: با شناسایی ظرفیت‌های موجود مدیران شهرستان‌ها باید فعالیت‌ها در حوزه کار و اشتغال را بیشتر کنند تا به نتیجه مثبتی منجر شود.
کد خبر : 110934
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 9:51
فعالیت‌ها در حوزه کار و اشتغال بیشتر شود/ نظارت مستمر بر فعالیت حوزه‌های کار و تولید

 

علی جهانی هفتم دی ماه در جلسه شورای اداری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی در خصوص تخصیص اعتبارات و توجه به استان در حوزه اشتغال صورت گرفته است، اظهار کرد: باید با هم‌افزایی بیشتر در این زمینه کمک به واحدهای اقتصادی و نظارت مؤثر بر تسهیلات پرداختی توسط رؤسا و مسئولانن ادارات و نمایندگی‌های استان در ایجاد و پایداری اشتغال جدید تلاش کرد.

وی بر پیگیری ثبت اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد تأکید کرد و افزود: با توجه به تکلیف وزارت متبوع مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ثبت آن در سامانه رصد، تأکیدات لازم به دستگاه‌های اجرایی در خصوص اشتغال‌زایی که امسال بایستی محقق شود صورت گیرد چراکه مسئولیت اثبات اشتغال ایجاد شده با دستگاه اجرایی استان مربوطه است.

جهانی با اشاره به ارزیابی وزارت متبوع در حوزه اجتماعی، ادامه داد: این اداره کل با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی جزو برترین‌ها اعلام شده و جای تقدیر دارد و لازم است با تلاش بیشتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، توانمندسازی و آموزش کارگران و کارفرمایان و غیره باید بیش از پیش پیگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در حوزه بازرسی کار باید تلاشمان این باشد که کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ضریب ایمنی به ویژه در کارگاه‌های پرخطر در دستور کار قرار دهیم اگرچه که می‌دانیم در این حوزه با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی به نظارت و حضور مستمر در واحدهای اقتصادی استان تأکید کرد و  گفت: در بخش حمایت از مشاغل نیز باید بدنبال پیشگیری باشیم و نباید بگذاریم که واحدی دچار مشکل شود و بعد به دنبال درمان آن برویم، در واقع اقدامات باید در قبل از ایجاد مشکل و بحران در واحدها پررنگ تر باشد زیرا صیانت از نیروی کار از وظایف ماست.

جهانی با اشاره به اینکه در مراجع حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص انتظار داریم صدور آرا قانونمند باشد و هیچگونه تبعیضی در این حوزه قابل پذیرش نیست، عنوان کرد: با نظارت رؤسای ادارات بر جلسات مراجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی و تسریع در صدور آراء، نباید صدمه جبران‌ناپذیری به واحدها وارد کرد و در این بحث باید بیش از پیش دقت شود و با رعایت عدالت در صدور آراء تلاش کنید دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی بصورت سازشی حل و فصل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی لرستان بر تعامل و هماهنگی بیشتر مدیران ادارات تابعه در سطح استان با فرمانداران و نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: این هماهنگی و تعامل بین نمایندگان و فرماندارن و دیگر دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود مسائل و مشکلات بهتر و سریع‌تر برطرف شود.

وی به سفر معاون تعاون وزارت کار اشاره کرد و افزود: در این سفر مصوبات و اعتبارات بسیار خوبی برای تشکیل و توسعه تعاونی‌ها در استان به تصویب رسیده که باید هرچه زودتر از تسهیلاتی که در حوزه تعاون تخصیص یافته طرح‌های متقاضی این تسهیلات معرفی شوند.

در پایان این جلسه سیدرضا موسوی به عنوان سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سلسله و حامد همتی به عنوان سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کوهدشت معرفی و از آقایان علیزاده و کدخدایی رؤسای سابق سلسله و کوهدشت تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.