فعالان اقتصادی کره جنوبی با استقرار سامانه آمریکا در کشورشان مخالفت کردند

double-quot
پکن -جارپرس – شرکت ها، تجار، ‌بازرگانان و دست اندرکاران بخش های اقتصادی و گردشگری کره جنوبی روز سه شنبه با استقرار سامانه موشکی آمریکا موسوم به «تاد» در خاک کشورشان به شدت مخالفت کردند.

کد خبر : 19997
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 13:06
فعالان اقتصادی کره جنوبی با استقرار سامانه آمریکا در کشورشان مخالفت کردند

به گزارش جارپرس،‌ این در حالی است که وزارت دفاع کره جنوبی با همکاری همتای آمریکایی خود در حال استقرار محموله وارداتی از تجهیزات این سامانه ضد موشکی در دهکده سئونگجو در ۳۰۰ کیلومتری جنوب پایتخت می باشد که هفته گذشته وارد پایگاه نظامی «اوسان» شده است.
شرکت ها و تجار کره ای امروز تاکید کردند که آرایش این سامانه اقتصاد کشورشان را در معرض خطر جدی قرار می دهد و به بخش های اقتصادی، خدماتی و گردشگری لطمات زیادی وارد خواهد ساخت.
در پی موافقت برای استقرار سریع سامانه تاد در خاک کره جنوبی، از یک هفته گذشته به این طرف شمار گردشگران چینی به کره جنوبی در حال کاهش است و وزارت امور خارجه کره جنوبی از کاهش صدور روادید برای گردشگران چینی خبر داده است.
همزمان رسانه های گروهی در چین در حال تشویق مردم به طرق مختلف برای تحریم کالاهای کره ای هستند ضمن آنکه فروش این کالاها در چین در حال کاهش است و پخش برنامه های هنری و فرهنگی کره ای نیز در تلویزیون چین تقریبا ممنوع شده است.
انجمن بین المللی تجارت کره جنوبی هم امروز در تارنمای خود گزارشی از نظرخواهی از ۶۰۰ شرکت کره ای منتشر کرد که بر اساس آن گفته شده است؛ آرایش تاد به خرده فروشی، عمده فروشی، کسب و کار، تجارت و صنعت گردشگری این کشور خسارت زیادی وارد خواهد کرد.
نزدیک به ۵۶ درصد گفته اند که تلافی جویی های اقتصادی و تجاری چین به آنها لطمه زده است و حدود ۳۳ درصد دیگر خاطر نشان کرده اند در سه ماه آینده مشخصا فشارهای اقتصادی چین بر کره جنوبی بروز خواهد کرد.
پکن به شدت مخالف استقرار تاد است و تاکید کرده که این سامانه با رادارهایی که بردی بیش از ۲ هزار کیلومتر دارد، می تواند حکم ابزار جاسوسی از ارتش و واحدهای موشکی چین را داشته باشد.
برخی از آمارها نشان می دهد که در سال گذشته میلادی بیش از ۱۷ میلیون نفر از کره جنوبی دیدن کرده اند که نزدیک به نیمی از آنها گردشگران چینی بوده اند و در برخی از آمارها به هشت میلیون نفر چینی اشاره شده است.
در این میان ۳۶ درصد از افراد و شرکت های مورد نظرسنجی گفته اند که بسیاری از برنامه های تجاری آنها با چین لغو شده است.
نزدیک به ۲۲ درصد هم خاطر نشان کرده اند که روابط اقتصادی و تجاری کره جنوبی با چین تیره تر خواهد شد و این وضعیت ممکن است در سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.