فشار فزاینده به نخست‌وزیر ژاپن به خاطر پاسخ کُند به کووید ۱۹

double-quot تهران - جارپرس - نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه به خاطر نظرسنجی جدیدی که نشان داد بسیاری بر این باورند دولت ژاپن در پاسخ به آخرین موج عفونت‌های کووید ۱۹ کُند عمل کرده، با فشار مجددی بابت نحوه رسیدگی خود به همه‌گیری کرونا مواجه شد.
کد خبر : 45732
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1399 - 12:33
فشار فزاینده به نخست‌وزیر ژاپن به خاطر پاسخ کُند به کووید ۱۹

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از رویترز، قانون‌گذاران اپوزیسیون همچنین به طرز فزاینده‌ای از سبک رهبری کم‌سخن “یوشیهیده سوگا” نااُمید شده و خواستار این شدند که وی پاسخ‌های مفصلی به سؤالات درباره بحران کووید ۱۹ و المپیک توکیو که قرار است کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار شود، ارائه کند.

سوگا در تلاش است نزول مداوم حمایت از دولت چهارماهه خود را که با وجود اقدامات گسترده او برای مقابله با موج سوم عفونت‌های کرونا پیش از آغاز المپیک در ۲۳ ژوئیه (۱ مرداد) نیز ادامه پیدا کرده، متوقف کند.

بر اساس نظرسنجی که روز دوشنبه توسط روزنامه آساهی منتشر شد، میزان حمایت از کابینه سوگا از ۳۹ درصد ماه پیش به ۳۳ درصد کاهش یافت و نرخ نارضایتی نیز با افزایش ۱۰ امتیازی، به ۴۵ درصد رسید.

این نظرسنجی که از طریق تلفن در روزهای آخر هفته تهیه شد، نشان داد ۸۰ درصد پاسخ‌دهندگان بر این نظر بودند که دولت در اعلام وضعیت اضطراری در پاسخ به بیماری کرونا که از دسامبر کشور را درگیر کرده، بسیار کند عمل کرده است.

منتقدان همچنین می‌گویند سوگا در متوقف کردن یک کمپین گردشگری داخلی که به گفته برخی کارشناسان در پراکندن ویروس خارج از نقاط ابتدایی شیوع در منطقه توکیو نقش داشته، دیر اقدام کرده است.

دولت ژاپن می‌گوید تصمیمش در رابطه با کمپین گردشگری داخلی بر اساس آمار مبتلایان در آن زمان و مناسب بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.