فروشندگان هرکیلو گرم ‌شکر را باید به قیمت ۳۲ هزار ریال عرضه کنند

double-quot
تهران – جارپرس – سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان اعلام کرد : کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی را درب مغازه برای مصرف‌کننده هرکیلو گرم ۳۲ هزار ریال تصویب و ابلاغ کرد.
کد خبر : 18792
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 بهمن 1395 - 5:47
فروشندگان هرکیلو گرم ‌شکر را باید به قیمت ۳۲ هزار ریال عرضه کنند

به گزارش جارپرس از سازمان مزبور، کار گروه یاد شده، حداکثر قیمت فروش هرکیلوگرم شکر درب کارخانه ۲۵ هزارو ۲۰۰ ریال و حداکثر قیمت فروش هرکیلوگرم شکر فله درب مغازه ۲۸ هزار و ۵۵۰ ریال است.
همچنین حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی درب مغازه ۲۹ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر قیمت فروش یک کیلو گرم شکر بسته‌بندی درب مغازه ۳۲ هزار ریال اعلام شد.
براساس این گزارش، قیمت‌های ابلاغی حداکثر بوده و شکر باید با قیمت پایین‌تر عرضه شود و شهروندان نیز می‌توانند هرگونه تخلف احتمالی را به سامانه ۱۲۴ برای رسیدگی گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، اکنون ۱۴ کارخانه تصفیه کننده در کشور وجود دارد که پنج واحد از آنها مربوط به تصفیه شکر است و ۹ واحد نیز تبدیل شکرخام به قند را بر عهده دارند . سال گذشته ۱۶۲ هزارتن شکرخام در دسترس کارخانه‌های تصفیه‌کننده بود، این در حالی است که نیاز سالانه آنها حداقل ۶۰۰ هزارتن تخمین زده می‌شود.
اکنون حدود ۵۷ کارخانه تولیدکننده شکر در کشور وجود دارد که مستقیم با کشاورزان ارتباط دارند و سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ هزارتن تولید داشته‌اند، در حالی که کارخانه‌های تصفیه‌کننده تنها بخش کوچکی از این فرایند را در اختیار دارند.
آمارهای غیررسمی میزان نیاز شکر کشور را سالیانه حداقل دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن نشان می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.