فرهنگیان الزامی برای شرکت در آزمون ضمن خدمت نداشتند

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان الزامی برای شرکت در دوره و آزمون ضمن خدمت با عنوان «به سوی فهم قرآن» نداشتند و کاملا اختیاری بوده است.
کد خبر : 18439
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 6:19
فرهنگیان الزامی برای شرکت در آزمون ضمن خدمت نداشتند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، اسفندیار چهاربند روز پنجشنبه افزود: اما بر اساس ضوابط اگر قرار باشد فرهنگیان از مزایای این دوره که توسط دستگاه دیگری برگزار شده بهره مند شوند، باید در آزمون مربوط شرکت می کردند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نه مدعی برگزاری دوره و آزمون است و نه الزامی دارد، درمورد اعتراض برخی فرهنگیان نسبت به اخذ وجه توسط وزارت ارشاد برای شرکت در آزمون، گفت: شاید کسانی که این مساله را مطرح کردند متقاضی این هستند که بدون شرکت در آزمون، امتیاز برای آنها محسوب شود که این امر با آیین نامه دوره های ضمن خدمت مغایرت دارد.
رییس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این دوره داوطلبانه بوده و آموزش و پرورش هم می تواند این دوره را برگزار کند، اگر فرهنگیان قصد شرکت داشتند، صبر می کردند تا آموزش و پرورش دوره را به صورت رایگان برگزار کند.
چهار بند با بیان اینکه این یک آزمون عمومی است و سایر دستگاه ها هم می توانند با دریافت وجه این دوره را برگزار کنند، تصریح کرد: تمامی دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش کاملا رایگان است و یکی از وظایف این وزارتخانه تامین دوره های ضمن خدمت به صورت رایگان است و این اقدام جزو خدمات ذاتی آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش می تواند برای جبران زمان و هزینه ای که فرهنگیان صرف کرده و در دوره های مختلف خارج از وزارتخانه شرکت می کنند، به عنوان ضمن خدمت از آنها قبول کند.
رییس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مورد دوره ضمن خدمت که با مجوز و اعلام فراخوان وزارت ارشاد برگزار شد، آموزش و پرورش می تواند به عنوان ضمن خدمت برای فرهنگیان محاسبه کند و بار اجرایی صدور این گواهینامه ها روی دوش آموزش و پرورش است بدون اینکه هزینه و وجهی دریافت کرده باشد.
چهاربند با بیان اینکه وقتی دوره ضمن خدمت فرهنگیان و آزمون آن کاملا انتخابی و اختیاری بوده دیگر نباید اعتراضی انجام می شد، گفت: آموزش و پرورش سالانه میلیون ها نفر ساعت دوره به صورت رایگان برگزار می کند.
رییس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: آزمون ضمن خدمت فرهنگیان با عنوان «به سوی فهم قرآن» که دوم و سوم دی ماه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ۲۸ ساعت دوره آموزشی محسوب می شود و اینکه گفته می شود ۶۰ ساعت آموزشی است، صحت ندارد.
چهار بند گفت: آموزش و پرورش برای تامین نیاز معلمان دوره های زیادی برگزار می کند که قابل مقایسه با این یک دوره آموزشی که به همت وزارت ارشاد برگزار شد، نیست.
وی تصریح کرد: این وزارتخانه سالانه ۲۱ میلیون نفر ساعت و حدود ۹۰۰ هزار نفر دوره آموزشی برگزار می کند.
رییس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: هر دوره آموزشی که منتهی به صدور گواهی آموزش ضمن خدمت شود در پرونده همکاران فرهنگی ثبت خواهد شد و برای ارزشیابی، رتبه بندی و سایر تحولات شغلی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
چهار بند با بیان اینکه آموزش و پرورش در جریان برگزاری آزمون ضمن خدمت که به همت وزارت ارشاد برگزار شد، قرار دارد، اضافه کرد: مسووولیت برگزاری آزمون و اخذ مجوز آن به عهده وزارت ارشاد بوده است.
وی با بیان این مطلب که هنوز برخی فرهنگیان متقاضی شرکت در این آزمون هستند و درخواست دارند برای برگزاری آزمون مجدد با وزارت ارشاد هماهنگی انجام شود، تصریح کرد: صرفا مزیت برگزاری این آزمون ملاک نیست بلکه محتوای دوره نیز برای فرهنگیان قابل توجه بوده است.
رییس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه پیگیر مجدد آزمون نیست زیرا به اندازه کافی دوره دارد و نکته دیگر اینکه گذراندن این دوره ضروری و الزامی نیست و همکاران می توانند در دوره هایی که آموزش و پرورش در آینده برگزار می کند، شرکت کنند.
چهار بند گفت: شرکت در این آزمون داوطلبانه بوده اما برای ثبت شدن در پرونده کاری فرهنگیان باید آزمون برگزار می شد و صرف اینکه وزارت ارشاد اعلام کند که شخص در دوره شرکت کرده است، امتیاز ضمن خدمت برای فرهنگیان محسوب نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.