فرمانده ارشد ناتو: هرگز نباید روس‌ها و توانایی‌شان را نادیده بگیریم

double-quot تهران - جارپرس - یک فرمانده ارشد ناتو امروز (دوشنبه) گفت که نیروهای مسلح روسیه در جنگ اوکراین آسیب دیده‌اند؛ اما به‌هیچ‌وجه شکست نخورده‌اند.
کد خبر : 127075
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 20:53
فرمانده ارشد ناتو: هرگز نباید روس‌ها و توانایی‌شان را نادیده بگیریم

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آدمیرال راب باوئر، رئیس کمیته نظامی ناتو با بیان اینکه شاید ارتش روسیه امروز از قدرت پیش از جنگ اوکراین برخوردار نباشد، اما بی‌شک ضعیف هم نیست، گفت: هرگز نباید روس‌ها و توانایی‌شان در بازیابی و احیای خود را نادیده بگیریم.

واشنگتن و متحدانش در ناتو قصد دارند در اجلاس سران این اتحاد نظامی که به‌زودی در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار می‌شود، تغییرات عمده‌ای در نظام برنامه‌ریزی ناتو ایجاد کنند.

ناتو تا امروز به‌عنوان یک اتحاد نظامی، به اوکراین سلاح نفرستاده؛ زیرا سعی دارد از تقابل مستقیم با یک قدرت هسته‌ای مانند روسیه اجتناب کند. بااین‌حال، این سازمان قوای امنیتی اعضایش در همسایگی روسیه، بلاروس و اوکراین را به‌شدت تقویت کرده است.

سران این اتحاد قصد دارند تا ۳۰۰ هزار نیرو فراهم کنند که ظرف مدت ۳۰ روز آماده اعزام به جناح شرقی این اتحاد نظامی باشند. این طرح قلمرو ناتو را به سه دسته تقسیم می‌کند: شمال مرتفع و منطقه اقیانوس اطلس، منطقه‌ای در شمال کوه‌های آلپ و منطقه‌ای دیگر در جنوب اروپا.

باوئر گفت که طرح جدید ناتو بر اساس توان نظامی روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین برنامه‌ریزی شده است. او گفت که جنگ ارتش روسیه را تضعیف کرده، اما نیروی دریایی و هوایی این کشور همچنان از قدرت سابق برخوردار هستند.

او گفت که حدود ۹۴ درصد از نیروهای زمینی روسیه در حال حاضر در اوکراین مشغول جنگ هستند.

فرمانده نظامی ناتو ادامه داد: آنچه به‌طورکلی شاهدش هستیم، این است که روسیه نسبت به ناتو بااحتیاط رفتار کرده و از تقابل اجتناب می‌کند. این نشان می‌دهد که مسکو حسابی مشغول است. فکر نمی‌کنم روسیه در بخش نیروهای زمینی سربازان زیادی برای شرکت در جنگی مجزا داشته باشد.

وی افزود: اما ما مطمئن هستیم که روس‌ها دوباره سروسامان خواهند گرفت و همچنان آن‌ها را به چشم یک تهدید جدی می‌بینیم. آن‌ها در حوزه‌های دریایی، هوایی و فضایی هنوز خیلی‌خیلی توانمند هستند، چه رسد به حوزه هسته‌ای.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.