0 نظر
155 بازدید

فرمانده ائتلاف بین المللی علیه داعش: شکست کامل داعش دوسال طول می کشد

double-quot
تهران – جارپرس – فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه انگلیسی «دیلی بیست» گفت: شکست داعش در عراق و سوریه حداکثر دو سال به طول می انجامد.

کد خبر : 18280
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دی 1395 - 5:26
فرمانده ائتلاف بین المللی علیه داعش: شکست کامل داعش دوسال طول می کشد

به نوشته روزنامه دیلی بیست, استفان تاونسند افزود: نمی توان تاریخ مشخصی را برای پایان جنگ با داعش تعیین کرد اما روند عملیات تاکنون و نتایج به دست آمده بسیار خیره کننده است.
وی گفت: پس از آزادسازی دو شهر موصل در عراق و رقه در سوریه نیروهای ائتلاف عملیات خود را برای بیرون راندن و نابودی عناصر باقی مانده داعش در صحرای هم مرز میان عراق و سوریه ادامه خواهد داد.
استفان تاونسند با اشاره به اینکه خطرناک ترین سلاح در موصل اکنون خودروهای بمب گذاری شده داعش است افزود: عملیات نیروهای عراقی در موصل به طور موقت و به دلیل کمبود مهمات متوقف شده است.
وی با حمایت از نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: این نیروها با موافقت دولت عراق و به صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش در موصل شدند و تاکنون موفقیت های قابل توجهی کسب کرده اند.
استان نینوا از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ شاهد عملیات نظامی گسترده ای به منظور بازپس گیری شهر موصل است که داعش در ژوئن ۲۰۱۴۴ آن را به اشغال خود درآورد.
نیروهای مشترک عراق در زمینه آزادسازی شماری از شهرها و مناطق به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند و دولت عراق نیز تعهد داد تا از تاسیسات زیربنایی موصل محافظت کرده و آوارگان را به مناطق آزاد شده بازگرداند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.