فرصتی طلایی که کرونا از صنایع دستی گرفت!

double-quot تهران - جارپرس - بیش از یک سال است جهان درگیر نبردی سخت با حریفی چغر و بد بدن شده، حریفی که زندگی بسیاری‌ها را به پایان رسانده و زندگی بسیاری دیگر را نیز به دشواری کشانده است.
کد خبر : 52473
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 17:11
فرصتی طلایی که کرونا از صنایع دستی گرفت!

به گزارش جارپرس از ایسنا، در این مدت معیشت خیلی‌ها دچار مشکل شد و مشاغل زیادی بواسطه شیوع ویروس سخت‌جان کرونا یا از دست رفت و یا دچار بحران شد.

هنرمندان صنایع دستی یکی از این صنوف بودند که طی بیش از یکسال گذشته زیان زیادی را از شیوع کرونا دیدند و فرصت هایی طلایی فروش محصولات تولیدی خود را به این دلیل از دست دادند.

دو سال پیش حدود یک ماهی به تعطیلات نوروز مانده بود که کرونا آمد. تعطیلاتی که فرصتی طلایی برای فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی محسوب می شد و هرساله در این ایام فروش خوبی داشتند، اما کرونا به یکباره همه چیز را به هم ریخت و هنرمندان صنعتگر ماندند و حجم زیادی از هنرهای دست سازی که روی دستشان مانده و وام هایی که گرفته بودند.

یکسال گذشت و در این مدت بنا به گفته مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه، کرونا ۱۷ میلیارد تومان به صنایع دستی استان خسارت وارد کرد و هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی چشم امیدشان به این بود تا نوروز دیگری از راه برسد و شاید کمی اوضاع بهتر شود و حداقل امسال از این فرصت برای فروش محصولاتشان استفاده کنند.

نوروزی دیگر از راه رسید، اما کرونا همچنان بود و برای همین دوباره فرصت طلایی نوروز برای هنرمندان صنایع دستی از دست رفت.

آنطور که معاون صنایع  دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری استان کرمانشاه می گوید، به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال هم نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی در سطح استان برگزار نشد.

حسین ویسی در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: علیرغم اینکه پیش از شروع تعطیلات نوروز در ستاد خدمات سفر استان مصوب شده بود که امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی این نمایشگاه ها برپا شود، اما با تصمیمات اتخاذ شده و به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی این برنامه لغو شد.

ویسی اعلام کرد: اگرچه نمایشگاه های نوروزی طی سالهای گذشته یکی از فرصت های مهم برای فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی بوده و امسال برای دومین بار به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه ها را نداشتیم، اما طی این مدت هنرمندان صنعتگر کرمانشاه دست روی دست نگذاشتند و بدنبال این بودند که محصولات خود را از راه های دیگر بفروش برسانند.

وی بازاریابی و فروش آنلاین را یکی از این راه ها دانست و گفت: بخش عمده ای از صنعتگران ما از زمان شیوع بیماری کرونا به این سمت رفتند تا محصولات خود را از طریق فضای مجازی به فروش برسانند و با توجه به اینکه در  آینده به سمت تجارت آنلاین در دنیا پیش می رویم، به نظر می رسد که راه درستی را رفته اند.

معاون صنایع دستی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان هم برای حمایت از این هنرمندان دوره های بازاریابی و فروش آنلاین را برای هنرمندان علاقمند برگزار و از آنها حمایت های لازم را خواهد داشت.

وی تمرکز روی صادرات صنایع دستی را از دیگر راه های فروش صنایع دستی کرمانشاه طی این مدت دانست و گفت:  تنها طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰ میلیون دلار صنایع دستی کرمانشاه صادر شد که حاکی از رشد بسیار خوبی در مقایسه با سالهای گذشته بود و نشان می دهد که هنرمندان صنایع دستی به این سمت بیشتر گرایش پیدا کرده اند.

ویسی به این نکته هم اشاره کرد که اداره کل میراث فرهنگی استان برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی تسهیلات کرونا را برای آنها  در نظر گرفته که حدود ۵۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.