فرانس ۲۴:بحرین دادگاه شیخ علی سلمان را یک ماه به تعویق انداخت

double-quot

تهران-جارپرس-پایگاه خبری ‘فرانس ۲۴’ فرانسه روز پنجشنبه در گزارشی از منامه اعلام کرد که دادگاه عالی جنایی بحرین، زمان دادگاه شیخ علی سلمان دبیرکل جمیعت الوفاق بحرین و همراهانش را که در زندان به سر می برند ، تا ۲۸ دسامبر (۷ دی) به تعویق انداخت.

کد خبر : 23901
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 7:05
فرانس ۲۴:بحرین دادگاه شیخ علی سلمان را یک ماه به تعویق انداخت

براساس این گزارش، این دادگاه بعد از محاکمه دیروز(چهارشنبه) شیخ علی سلمان، علی مهدی، علی الاسود، علی احمد ، حسن علی و جمعه سلطان که بارها بصورت غیلی علنی به اتهام جاسوسی برای قطر در این کشور محاکمه شدند، امروز تصمیم گرفت محاکمه بعدی آنها را در ۲۸ دسامبر برگزار کند.
شیخ علی سلمان و همراهانش این ادعای رژیم بحرین را رد کرده اند.
دادستانی کل رژیم آل خلیفه دو هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که شیخ علی سلمان و ۲ معاون وی یعنی حسن سلطان و علی مهدی، به سبب تلاش مکررشان برای انجام اقدامات خصمانه داخل کشور و آسیب رساندن به مراکز امنیتی، سیاسی، اقتصادی و منافع عالی بحرین، ارتباط گیری با بیگانگان برای سرنگونی رژیم آل خلیفه و نیز نابود کردن اعتبار این رژیم در خارج از کشور جداگانه محاکمه خواهند شد.
رژیم بحرین همچنین ادعا کرده است که شیخ سلمان و معاونانش ضمن انتشار اخبار جعلی سیاسی و اقتصادی برای تضعیف حاکمیت این رژیم در ازای دریافت پول از قطر، اسرار نظامی و اطلاعات مربوط به اوضاع داخلی بحرین را در اختیار دوحه قرار داده اند.
خبرگزاری ‘گالف نیوز (اخبار خلیج فارس)’ امارت عربی متحده وروزنامه دیلی میل انگلیس نیز امروز گزارش دادند که دادگاه دیروز که دومین محاکمه از این دست و بصورت علنی بود با حضور شیخ علی سلمان و ۴ وکیل مدافع او برگزار شد، اما دیگر متهمان در دادگاه حضور نداشتند، چرا که از بحرین خارج شده اند.
دادگاه اول شیخ سلمان روز دوشنبه بدون حضور وی برگزار شده بود، با این وجود او بارها در دادگاه های غیرعلنی مختلف اتهام های وارده به خود از سوی رژیم آل خلیفه را رد کرده است.
شیخ سلمان در سال ۲۰۱۴ میلادی، توسط رژیم آل خلیفه دستگیر شد و در سال ۲۰۱۵ به اتهام تحریک مردم به طائفه گری و توهین به وزارت کشور بحرین به چهار سال حبس محکوم شد.
دادگاه استیناف بحرین که به دنبال تحمیل حبس بیشتر برای شیخ سلمان بود، بار دیگر او را به اتهام «تبلیغ برای تغییر نظام با استفاده از زور» محاکمه و مدت حبسش را تا ۹ سال افزایش داد.
طبق این گزارش، بحرین در ماه اگوست (مرداد/شهریور) گذشته قطر را به تلاش برای سرنگونی نظام بحرین متهم کرد و مدعی شد که قطر پشت پرده اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۱ بحرین قرار داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.