0 نظر
82 بازدید

فایننشال تایمز: زلنسکی به ناتو اولتیماتوم داده است

double-quot تهران - جارپرس - فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که زلنسکی، در نشست ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه حاضر نمی‌شود، مگر اینکه این ئتلاف تضمین‌های امنیتی مورد نظرش را به کی‌یف ارائه دهد.
کد خبر : 124353
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 16:19
فایننشال تایمز: زلنسکی به ناتو اولتیماتوم داده است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، این روزنامه نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای رهبران ناتو روشن کرده است که بدون ضمانت‌های امنیتی مشخص و نقشه راه برای الحاق، در نشست ویلنیوس شرکت نخواهد کرد.

اوکراین رسماً در سپتامبر ۲۰۲۲ درخواست پیوستن به بلوک نظامی تحت رهبری آمریکا را داد و استدلال کرد که دفاع جمعی که برای اعضا ارائه می‌کند برای امنیت کی‌یف در برابر روسیه ضروری است. ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی تصریح می‌کند که حمله مسلحانه به یکی از اعضای ناتو «حمله علیه همه آنها تلقی می شود».

در حالی که پیشنهاد اوکراین به شدت توسط کشورهای شمال اروپا و بالتیک و همچنین لهستان تایید شده است، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که می‌توان به کی‌یف «چیزی بین امنیت ارائه شده به اسرائیل و عضویت کامل» پیشنهاد داد.

فایننشال تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس در ماه آوریل گفت که آمریکا و آلمان مخالف ارائه “روابط عمیق‌تر” به کی‌یف از جمله نقشه راه بالقوه هستند.

دریک هوگان، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که مسئول امور اروپا است، گفت: «ما به دنبال راه‌هایی برای حمایت از آرمان‌های یورو-آتلانتیک اوکراین خواهیم بود، اما در حال حاضر نیازهای فوری در اوکراین عملی است و بنابراین باید روی ایجاد قابلیت‌های دفاعی و بازدارندگی اوکراین متمرکز شویم».

به نقل از رویترز، اینگریدا سیمونیته، نخست وزیر لیتوانی، که میزبان رویداد ناتو در ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه خواهد بود، روز جمعه گفت که “بسیار غم انگیز” خواهد بود اگر کسی بتواند نتیجه نشست ویلنیوس را “پیروزی روسیه” تفسیر کند.

او گفت:” مسکو گسترش ناتو به سمت شرق را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند و سیاست درهای باز این بلوک را دلیلی برای درگیری نظامی با اوکراین ذکر کرده است.

میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفت بی طرفی اوکراین یکی از شروط صلح پایدار بین اوکراین و روسیه است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.