فایننشال تایمز:ریاض با بازگشت سفیرش به بیروت موافقت کرده/میقاتی خطاب به لبنانی‌ها: دخالت نکنید!

double-quot تهران - جارپرس - نخست وزیر لبنان ضمن تاکید بر لزوم پایبندی به سیاست "خویشتنداری"، از لبنانی‌ها خواست در هیچ یک از موضوعاتی که توهین به کشورهای عربی قلمداد شده و به ضرر منافع لبنان است، مداخله نکنند.
کد خبر : 76064
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 8:10
فایننشال تایمز:ریاض با بازگشت سفیرش به بیروت موافقت کرده/میقاتی خطاب به لبنانی‌ها: دخالت نکنید!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در گفتگو با روزنامه “النهار العربی” درباره تماس سه جانبه میان خود، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان توضیح داد.

وی اظهار داشت که در این تماس به بن سلمان تاکید کرده لبنان عزم خود را برای بازگرداندن روابط با عربستان به دوران قبل از بحران جزم کرده است.

میقاتی در ادامه گفت که به بن سلمان درباره اجرای اصلاحات اساسی که راهگشای حمایت از لبنان در این شرایط دشوار و در همه سطوح باشد، اطمینان داده است.

وی ادامه داد: طرف‌های لبنانی باید با دقت شرایط را ارزیابی کنند و در هر موضوعی که به ضرر برادران عرب و لبنانی‌ها است، دخالت نکنند.

نخست وزیر لبنان در پایان خطاب به لبنانی‌ها گفت: زمان آن فرا رسیده که دوباره به سیاست خویشتنداری متوسل شده و خود و کشورمان را درگیر آنچه که به ما ربطی ندارد، نکنیم.

تنش میان عربستان و لبنان در پی انتشار اظهارات قدیمی جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن که قبل از انتصاب این سمت ضبط شده بود، آغاز شد و در نهایت به استعفای قرداحی از این سمت منجر گشت.

از سوی دیگر نشریه “فایننشال تایمز” به نقل از یک مقام غربی گزارش داد که ریاض با بازگرداندن سفیر خود به بیروت موافقت کرده است.

به گفته این مقام غربی هنوز مشخص نیست آیا سفیر بازگردانده خواهد شد یا خیر.

فایننشال تایمز نوشت که ریاض بازگشت تماس‌ها با لبنان را به سفر یکی از رهبران غربی مشروط کرده بود و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات فرانسه، از فرصت استفاده کرده و با تشدید تحرکات در این باره تلاش کرد تا به موفقیتی به نفع خود دست یابد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.