فاکس نیوز: روسیه مانع از اتهام‌زنی به ایران در قطعنامه پیشنهادی آمریکا شد

double-quot تهران- جارپرس-بررسی‌های تارنمای شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد که آمریکا به خواست روسیه، نام ایران را از پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد جنگ رژیم صهیونیستی و حماس حذف کرده است.
کد خبر : 135034
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 17:31
فاکس نیوز: روسیه مانع از اتهام‌زنی به ایران در قطعنامه پیشنهادی آمریکا شد

به گزارش روز چهارشنبه جارپرس از ایرنا، فاکس نیوز نوشت: «پیش‌نویس قطعنامه ‌ای که با حمایت آمریکا درباره جنگ اسرائیل و حماس ارائه شده و قرار بود دیشب (۲ آبان) در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شود، هیچ اشاره‌ای به ایران، حامی اصلی حماس و حزب‌الله لبنان، نکرده است».

به نوشته این رسانه راستگرای آمریکایی، در آخرین نسخه پیش نویس – که انتظار می رفت روز سه شنبه به رای گیری گذاشته شود، اما مذاکرات در مورد آن هنوز ادامه دارد – هیچ اشاره ای به ایران نشده است.

بر اساس جدیدترین نسخه پیش‌نویس، قطعنامه آمریکا «از کشورهای عضو می ‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای ممانعت از تأمین مالی تروریسم، از جمله با محدود کردن تأمین مالی حماس از طریق مقام های مربوطه در سطح ملی، مطابق با قوانین بین‌المللی و مطابق با قطعنامه ۲۴۸۲ مصوب سال ۲۰۱۹ تشدید کنند».

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به فاکس نیوز اعلام کرد که روسیه مسئول حذف ایران از پیش‌نویس قطعنامه اخیر است.

وی گفت: در خصوص قطعنامه سازمان ملل، نمایندگی روسیه در نیویورک اصرار داشت که اشاره به ایران حذف شود. پیشنهاد می کنم که علت چنین درخواستی را از روس ها جویا شوید.

فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت که روسیه نیز یک پیش ‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ارائه کرده که خواستار آتش‌بس بشردوستانه است. دیروز هیچکدام از این دو پیش ‌نویس‌ به رأی گذاشته نشد و مشخص نیست که شورای امنیت سازمان ملل چه زمانی برای بررسی این متون تشکیل جلسه دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.