0 نظر
85 بازدید

فاطمیه از جنس کلمه ی لاَ إِلَهَ إِلاَّالله است

double-quot تهران- جارپرس -فاطمیه یعنی نفی کسانی که در لباس و هیأت مومنین در جایگاه اهل بیت (ع) نشستند .فاطمیه یعنی کنار زدن منافقین امت . فاطمیه یعنی کنار زدن غیر علی (ع)وسپس اثبات ولایت امیر مومنان.به همین خاطر فاطمیه از جنس کلمه ی لاَ إِلَهَ إِلاَّالله است.
کد خبر : 136987
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 13:53
فاطمیه از جنس کلمه ی لاَ إِلَهَ إِلاَّالله است

معارف دین اسلام همه شان مهم و همچون تکه های یک پازل برای تشکیل چهره زیبا اسلام جملگی لازم هستند .ولی برخی از مناسبات و مراسمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ذکر شریف لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّه در میان اذکار در کلمات معصومین (ع)بسیار مهم شمرده شده ،تاجایی که ملاک برتری و فضیلت مومنین بر یکدیگر را این بیان فرمودندکه چه کسی بیشتر لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّه می گوید.وهمو مقامش بالاتر از دیگری است .

یکی از اسرار این ذکر شریف این است که این کلمه طیبه معجون نفی و اثبات است . نفی طواغیت و اثبات الوهیت پروردگار عزیز . اذکار و اسمائی مانند یا جواد ،یا کریم،یا غفورو یا ودودهمگی خوب هستندولی نفی یک چیزی را نمی کنند ولی این ذکر شریف  اول نفی غیر خداست و سپس اثبات خداوند .

فاطمیه نیز از همین جنس است فاطمیه یعنی نفی کسانی که در لباس و هیأت مومنین در جایگاه اهل بیت (ع) نشستند .فاطمیه یعنی کنار زدن منافقین امت . فاطمیه یعنی کنار زدن غیر علی (ع)وسپس اثبات ولایت امیر مومنان صلوات الله علیه.

 

حجت‌الاسلام دکتر میلاد غفاری

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.