0 نظر
131 بازدید

غوطه شرقی در سوریه به طور کامل پاکسازی شد

double-quot

تهران-جارپرس-فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه شنبه در بیانیه ای از پاکسازی کامل غوطه شرقی واقع در استان ریف دمشق خبر داد.

کد خبر : 25266
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1397 - 20:31
غوطه شرقی در سوریه به طور کامل پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است: همزمان با مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه به حمله کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهدافی در خاک کشور و پس از هفته ها انجام عملیات نظامی متمرکز، نیروهای مسلح و همپیمانان ما شهرها و روستاهای غوطه شرقی را به طور کامل از اشغال تروریست های مسلح پاکسازی کردند.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: پس از آزادسازی غوطه شرقی تیم های کشف و خنثی سازی اقدام به پاکسازی میدان ها، خیابان ها و گذرگاه ها از مین ها و بسته های انفجاری کردند تا زمینه برای بازگشت مردم به مناطق آزاد شده فراهم آید.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزوده است: نیروهای ما در غوطه شرقی تاکنون تعدادی از کارگاه های ساخت سلاح و انبارهای مهمات تروریست ها را شناسایی کردند.
نیروهای سوری همچنین انبارهایی را که تروریست ها مواد غذایی و دارویی را در آن نگهداری می کردند کشف کردند. تروریست ها با احتکار مواد غذایی و دارویی اهالی غوطه شرقی را از غذا و دارو محروم می کردند.
در پایان بیانیه فرماندهی ارتش سوریه آمده است: ارتش بر حفظ امنیت غیر نظامیان تاکید دارد و بار دیگر اعلام می کنیم حملات صبح امروز به سوریه بر تلاش نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریسم و نابودی آن ها خللی ایجاد نخواهد کرد.
آمریکا و متحدانش (انگلیس و فرانسه) صبح شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن ۷۵ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏
بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.
دمشق در پی توافقی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.