غزه عید ندارد

double-quot تهران - جارپرس - مسلمانان در اقصی نقاط جهان در حالی خود را برای استقبال از عید سعید فطر آماده می کنند که نوار غزه به دلیل تجاوزگری وحشیانه رژیم اسرائیل شرایط بسیار ناگواری را می گذراند و جنایت، کشتار و ویرانگری صهیونیستها، لبخند را از لبان کودکان، زنان و آحاد مردم این منطقه ربوده است.
کد خبر : 140321
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 فروردین 1403 - 17:16
غزه عید ندارد

به گزارش جارپرس از ایرنا، در غزه از لباس نو، شادی و عید خبری نیست و مردم مظلوم آن بر اثر ددمنشی نظامیان صهیونیست یکی پس از دیگری جان خود را از دست می دهند تا سرزمین آبا و اجدادی خود را به دشمن ندهند.

یک دختر خردسال غزه با بغض سنگینی در گلو و چشمانی لبریز از اشک، در چند کلمه حال و هوای نوار غزه را توصیف می کند که ساکنانش بیش از شش ماه است در مقابل تجاوزگری رژیم اشغالگر اسرائیل مقاومت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، این دختر از قلب یک مرکز بیمارستانی در غزه می گوید: ما نه لباس داریم و نه اسباب بازی و نه وسایل تزئینی و همه خانواده هایمان شهید یا مجروح شده اند، بنابر این برای ما عید معنا ندارد.

رژیم صهیونیستی این دختر خردسال را که بر اثر بمباران های این رژیم زخمی شده و تازه بهبود یافته، از کودکی محروم کرده است. این همان چیزی است که هر گوشه نوار غزه تحت محاصره مشاهده می شود.

یکی از مادران فلسطینی نیز به نوبه خود می گوید: یک روز به عید باقی مانده است و برای آن هیچ آمادگی نداریم. لباس بچه های ما کهنه است و آنها یک دست لباس بیشتر ندارد و همین را مدام شستشو می دهیم و در حالی که هنوز خیس هستند، به بچه ها می پوشانیم.

وی افزود: بچه‌های ما به دلیل نداشتن لباس، مریض می‌شوند.

پایگاه عربی ۲۱، بسیاری از پیام های صوتی و تصویری در شبکه های اجتماعی را رصد کرده است که نشان می دهد حال و هوای عید در غزهِ داغدار، وجود ندارد.

تعدادی از جوانان فلسطینی و کشورهای عربی برای ابراز همبستگی با مردم نوار غزه اقدام به راه اندازی کمپینی با عنوان «عید نیست و غزه نابود نمی شود» کردند که خیلی زود با واکنش مثبت کاربران شبکه های اجتماعی مختلف روبرو شد.

تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر، توئیت ها و مطالبی را در حساب های خود منتشر کردند و در آن ها بر اهمیت محدود کردن شادی عید به عبادت و خودداری از ابراز احساسات شادی با توجه به مصیبت بزرگی که مردم نوار غزه به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی متحمل شده اند، تاکید کردند.

آنها به این موضوع اشاره کردند که مردم غزه در طول ماه های گذشته با گرسنگی و جنایت نسل کشی توسط نظامیان رژیم اسرائیل روبرو شده اند، بنابر این از ابراز احساسات شادی اغراق آمیز خودداری می کنند.

تعدادی از کاربران در شبکه های اجتماعی همبستگی خود را با مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه اعلام کردند و از جامعه جهانی خواستند برای پایان دادن به جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان این منطقه وارد عمل شود.

این کاربران بر لزوم تداوم انواع حمایت‌ها از جمله انتشار مطالب منعکس کننده درد و رنج و گرسنگی مردم غزه‌ در سایه تداوم حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی که ناقض همه قوانین بشردوستانه است، تاکید کردند.

آنها همچنین بر توقف هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل و تحریم کالا و محصولات شرکت های حامی این رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.