غرس ۱۰۰۰ اصله نهال و واکاوی حاشیه فضای سبز بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹تهران

double-quot تهران- جارپرس-در آستانه فصل بهار 1000 اصله درخت در حاشیه فضای سبز بزرگراه آزادگان که به عنوان یکی از اصلی ترین شریان های بزرگراهی این منطقه است با هدف نگهداشت و بهبود وضعیت فضای سبز غرس شد.
کد خبر : 139350
| خبرنگار : کرم رحیمی
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 16:45
غرس ۱۰۰۰ اصله نهال و  واکاوی حاشیه فضای سبز بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹تهران

به گزارش روز یکشنبه جارپرس، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه گفت: در مرحله واکاوی فضای سبز حاشیه این محور، جمع آوری ضایعات فضای سبز، برگ های خزان شده و حذف شاخ و برگ خشک و عملیات به زراعی شامل کندوکوب، علف کشی، حذف پاجوش و تنه جوش، خشکه زنی، ترمیم تشتک، هرس درخت ها … انجام شد.

اخگر پور تصریح کرد: پس از بازدید و برداشت نقطه به نقطه محور آزادگان توسط ناظرین و کارشناسان فضای سبز، مکان های مورد نیاز به کاشت درختان و درختچه های مقاوم و سازگار با شرایط محیطی برای احیا سبزینگی در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: درختچه های پیروکانتا و خرزهره  و درختان زیتون تلخ و زبان گنجشک که از گونه های مقاوم به خشکی هستند به منظور صرفه جویی در مصرف آب در این محور کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز محورهای بزرگراهی با کاشت درخت توسعه یافته است افزود: پیش از این نیز به منظور افزایش زیبایی بصری و ارتقای سرانه فضای سبز بزرگراهی بیش از ۲۵۰ اصله نهال از نوع  زبان گنجشک و زیتون تلخ توسط کارگران خدوم فضای سبز در محور شهید هاشمی منتهی به بهشت زهرا (س) غرس شد.

سرپرست شهرداری منطقه خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت زیبایی بصری و جذابیت منظر شهری برای مسافرین در حال عبور از شریان های بزرگراهی و با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عید نوروز کاشت درخت، انواع درختچه و احیای سرسبزی در حاشیه بزرگراه ها تداوم خواهد داشت .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.