عون: نمی‌خواهیم احزاب اهل تسنن از عرصه سیاسی خارج شوند/دلیلی برای تعویق انتخابات وجود ندارد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهوری لبنان امروز (شنبه) در دیدار با مفتی اهل سنت دارالفتوای این کشور با تاکید بر اینکه دلیلی برای تعویق انتخابات وجود ندارد، گفت: نمی‌خواهیم احزاب اهل تسنن از عرصه سیاسی خارج شوند.
کد خبر : 81999
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 17:01
عون: نمی‌خواهیم احزاب اهل تسنن از عرصه سیاسی خارج شوند/دلیلی برای تعویق انتخابات وجود ندارد

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجدید، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان امروز پس از دیدار با شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اهل سنت دارالافتای این کشور در دارالفتوای لبنان در شهر بیروت اظهار کرد: ما درباره روابط لبنان با کشورهای عربی برادر گفت‌وگو کردیم و هر دو درباره لزوم برقراری بهترین و مستحکم‌ترین روابط و اینکه اولویت حفظ صلح داخلی و ثبات در کشور باقی بماند، توافق کردیم.

عون درباره کناره‌گیری سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان از فعالیت‌های سیاسی گفت: نمی‌خواهیم احزاب اهل تسنن از عرصه سیاسی لبنان خارج شوند.

رئیس جمهوری لبنان افزود: در دیدار با شیخ دریان بر نقشی که احزاب اهل تسنن در حفظ وحدت و تنوع سیاسی لبنان ایفا می‌کنند و نیز اهمیت مشارکت این احزاب در کنار سایر احزاب لبنان در عرصه ملی و سیاسی و آینده لبنان تاکید کردم.

او در ادامه گفت: لبنان امروز بیش از هر زمان دیگری به همکاری مردم خود و حمایت آنها از دولت‌شان و تمامی نهادهای قانون اساسی‌اش نیاز دارد، ما درباره شرایط اجتماعی و اقتصادی سخت کشور و اهمیت همکاری میان همه طرف‌ها و تشکل‌ها برای خروج از بحران کنونی گفتگو کردیم.

همچنین عون تاکید کرد: دلیلی برای به تعویق افتادن انتخابات لبنان وجود ندارد.

لبنانی‌های مقیم این کشور اواسط مه آتی برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای خواهند رفت و شهروندان لبنانی خارج این کشور نیز روزهای ششم تا هشتم مه با احتساب روزهای تعطیل رسمی در کشورهای محل اقامتشان، رای خود را به صندوق‌ها خواهند انداخت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.