0 نظر
196 بازدید

عوارض خروج از مرزهای زمینی برای زائران اربعین حذف شد

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس ستاد مرکزی مراسم اربعین حسینی از حذف عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای زائران خبر داد.
کد خبر : 27291
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1397 - 10:50
عوارض خروج از مرزهای زمینی برای زائران اربعین حذف شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در نشست خبری در محل وزارت کشور افزود: با توجه به موافقت انجام گرفته با مسئولان مربوطه، آن دسته از زائرانی که مرز خروجی خود را زمینی انتخاب کرده اند تا پایان آیین اربعین از پرداخت مبلغ ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان عوارض خروج از کشور معاف هستند و عوارض خروجی از این دسته زائران دریافت نمی شود.
وی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده هزینه کارگزاری زائران در شرایط عادی ۱۰۰ هزار تومان است که با حذف مبلغ ۸۵ هزار تومان، این هزینه به ۱۵ هزار تومان کاهش یافت.
ذولفقاری تصریح کرد: در این ارتباط تا کنون ۵۵۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون توسط سفارت عراق برای ۴۶۴ هزار نفر ویزا صادر شده است.
وی گفت: با توجه به کاهش هزینه ویزا به مبلغ ۱۹۹ هزار و ۸۷۵ تومان، بقیه اضافه دریافتی از زائران که قبلا به دریافت ویزا اقدام کرده بودند پس از پایان مراسم اربعین حسینی به حساب آنان عودت داده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال هرچه بیشتر زائران اربعین تفاهمنامه ای در قالب ۹ ماده با مسئولان مربوطه در عراق به امضاء رسیده که همه مسائل رفاهی و امنیتی زائران در آن دیده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در صورت تصویب نهایی اعضای شورای شهر در نشست امروز ، خدمات شهرداری تهران همانند سال گذشته در عتبات عالیات به انجام خواهد رسید.
ذوالفقاری گفت: تکمیل و آماده سازی ۴۰۰ هکتار پارکینگ خودرو و افزایش گیت های خروجی در مرزهای زمینی، توزیع روزانه ۴۰۰ هزار بسته آب معدنی و افزایش روشنایی از دیگر اقدامات به انجام رسیده است.
وی تصریح کرد: در این ارتباط ۱۹۴۵ موکب شناسنامه دار در داخل ایران و عراق به جز موکب های برادران عراقی عهده دار ارائه خدمات به زائران هستند.
وی اظهار داشت: در این خصوص ارائه خدمات موکب ها به زائران از دهم تا ۲۳ صفر به مدت ۱۳ روز ادامه دارد.
وی گفت: مدت اعتبار ویزاهای صادره دو ماهه بوده اما از زمان ورود زائران به عراق بر اساس یک ماه سکونت اعتبار دارد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: هزینه حوادث، بیمه و خدمات درمانی نیز که در زمان های عادی ۳۳ هزار تومان محاسبه می شد بدون هیچ تغییر در ارائه خدمات به رقم ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ترفندهای افراد سودجو و کلاهبردار، زائران مراقب باشند تا به بهانه صدور ارزان قیمت ویزا گرفتار این افراد نشوند زیرا تاکنون ۱۸۰ هزار ویزای جعلی در مرزهای خروجی کشف و ضبط و از تردد زائران جلوگیری شده است.
بر اساس اعلام قبلی مسئولان در سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین اربعین راهی عتبات عالیات شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.