عملیات ساخت آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می‌شود

double-quot بوشهر _ جارپرس_ استاندار بوشهر از آغاز عملیات احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: این عملیات در هفته دولت امسال با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران آغاز می‌شود.
کد خبر : 98511
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 18:44
عملیات ساخت آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می‌شود

به گزارش جارپرس ازاداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اظهار داشت: در مدت ۴ سال ۴۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته می‌شود که اکنون عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در اجرا طرح ملی نهضت مسکن در بین دیگر استان‌ها پیشرو است تصریح کرد: علاوه بر ساخت مسکن، در راستای عدالت اجتماعی واگذاری زمین در شهرهای مختلف استان بوشهر به جوانان برای ساخت مسکن واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر اجرا طرح‌های گردشگری و آبزی‌پروری در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر تولیدکننده ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور است که اکنون واگذاری زمین به جوامع محلی در قالب شرکت‌های تعاونی آغاز شده است و در واقع ساکنان روستاها در اجرا طرح‌های آبزی‌پروری و پرورش میگو مشارکت می‌کنند.

محمدی‌زاده تولید ماهی پرورشی در خلیج‌ فارس را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری تولید ماهی پرورشی در قفس برای ۴ سال آینده ۶۰ هزار تن و اکنون به ظرفیت ۷ هزار تن اجرایی شده است.

وی از مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرا پرورش ماهی در قفس در خلیج‌ فارس خبر داد و تصریح کرد: طرح پرورش ماهی در قفس اوقاف و امور خیریه کشور به ظرفیت یک‌ هزار و ۲۵۰ تن در استان بوشهر افتتاح شد که این طرح تا ۱۰ هزار تن توسعه می‌یابد.

استاندار بوشهر تجارت دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و با بیان اینکه فعالیت ۵۰ هزار نفر مرتبط با تجارت و بازرگانی دریایی است خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در استان بوشهر از طریق تجارت و بازرگانی امرار معاش می‌کنند که مورد حمایت ویژه قرار دارند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه جایگاه گردشگری استان بوشهر بسیار ممتاز است اضافه کرد: در فصل زمستان سال قبل و نوروز امسال ۸٫۵ میلیون نفر از دیگر استان‌ها وارد این استان شدند که بعد از خوزستان دومین استان گردشگرپذیر معرفی شده است.

وی از آغاز عملیات احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: این عملیات در هفته دولت امسال با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید هر کدام به ظرفیت تولید یک‌هزار و ۵۰ مگاوات برق در بوشهر در حال ساخت است افزود: این نیروگاه‌ها توان شیرین‌سازی ۱۵۰ هزار مترمکعب آب برای شرب دارند که این مهم در دستور کار قرار دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه برای ساخت نخستین پروژه آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر زمین آن تأمین شده است خاطرنشان کرد: اجرا این طرح نهایی شده که با برنامه‌ریزی انجام شده در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.