0 نظر
149 بازدید

علی اف :روابط تهران وباکو به تعاملات سیاسی محدود نمی شود

double-quot
باکو – جارپرس – الهام علی اف ، رئیس جمهوری آذربایجان عصر روز سه شنبه در دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت: روابط باکو و تهران به تعاملات سیاسی محدود نمی شود بلکه روابط دوستی و برادری است.
کد خبر : 26007
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1397 - 6:33
علی اف :روابط تهران وباکو به تعاملات سیاسی محدود نمی شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، صالحی که روز سه شنبه برای شرکت در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ، در راس یک هیات بلند پایه فرهنگی و به همراه دهها تن از هنرمندان ایرانی به این کشور سفر کرده است ،بلافاصله پس از ورود به باکو با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.
دراین نشست که ۴۵ دقیقه به طول انجامید، دو طرف در یک فضای دوستانه و صمیمی مباحث و علایق خود را مطرح کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،ضمن ابلاغ سلام گرم دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به الهام علی اف ، افزود: برگزاری جشن ها و هفته های فرهنگی در تعمیق روابط دو کشور موثر است .
رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ،گفت :مراودات ما و رئیس جمهوری ایران از روابط دو مقام رسمی بالاتر است و در طول پنج سالی که ایشان عهده دار ریاست جمهوری هستند ۱۲ بار با یکدیگر ملاقات داشته ایم .
وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شما هفته فرهنگی ایران را در کشور دیگری برگزار نمی کنید ، جمهوری آذربایجان خانه شما است و اشتراکات فرهنگی بین دو ملت چنان تعمیق و گسترده است که می توان گفت ، فرهنگ ایران و آذربایجان یکی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را در این دیدار محمد سلطانی فر و سید محمد مجتبی حسینی معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جواد جهانگیرزاده ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ، همراهی کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است ، در سفر به جمهوری آذربایجان ، با « ابوالفضل قارایف » همتای خود نیز دیدار کند.
صالحی ،در این سفر پنج روزه علاوه بر شرکت در برنامه های هفته فرهنگی ایران شامل اجرای کنسرت ملی ایران ، نمایش فیلم حضرت محمد (ص) ، نمایش گروه تئاتر ایران در باکو ، از مراکز فرهنگی و اماکن زیارتی این شهر نیز دیدن خواهد کرد.
صالحی روز جمعه در ادامه مراسم های هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان عازم شهر تاریخی گنجه می شود، اعضای کنسرت ملی ایران نیز وی را در این سفر همراهی و در این شهر برای دوستداران موسیقی برنامه اجرا خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.