علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد/ تغییری در قیمت دام زنده نداشتیم

double-quot تهران - جارپرس - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: صادرات دام در گرانی گوشت تاثیری ندارد، زیرا مقداری نیست که موثر باشد. برف و یخبندان منجر به اختلال در رفت و آمد و در نهایت گرانی گوشت شده است.
کد خبر : 81472
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 15:56
علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد/ تغییری در قیمت دام زنده نداشتیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسین دماوندی نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت در بازار گفت: افزایش قیمت گوشت ارتباطی به صادرات دام ندارد، زیرا صادرات دام مقداری نیست که بتواند در بازار تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: کشور ما می‌تواند سالانه تا یک میلیون راس دام برای صادرات آماده کند اما از مهر ماه تاکنون کمتر از ۲۰هزار راس دام صادر شده است. بنابراین می‌توان گفت که صادرات هیچ دخالتی در افزایش قیمت گوشت ندارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: مجموعه دام‌های موجود در کشور در مناطق زاگرس و البرز مستقر و وابسته به مراتع و دامنه‌ها هستند. برف، بوران و یخبندان بی سابقه ای اخیرا وارد کشور شده که حتی آمد و شد را هم در این مناطق مختل کرده است. با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد  این موضوع در افزایش قیمت گوشت موثر بوده است.

دماوندی نژاد تصریح کرد:با اقداماتی که وزارت جهادکشاورزی‌ در این خصوص انجام داده توانسته روزانه بیش از ۱۰۰۰ راس دام سبک و بیش از ۲۰۰ راس دام سنگین را کشتار و روانه بازارکند تا همچنان تعادل در عرضه و تقاضا حفظ شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با بیان اینکه با توجه به آمار و ارقام عرضه دام مازاد بر نیاز بوده است، گفت:توانستیم از طریق کشتارگاه‌های طرف قرارداد این دامها را عرضه کنیم. همچنین شرکت پشتیبانی امور دام هم اکنون ۵۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۰۰۰ راس دام زنده ذخیره کرده است که به مرور کشتار و وارد بازار خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: در روند عرضه دام و قیمت دام زنده سبک و سنگین هیچ تغییری ندیده‌ایم. البته تغییر قیمت هم پذیرفته نیست. بازار تحت نظارت است. هرگونه افزایش قیمت از نظر ما رد و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.