عقب نشینی ترامپ از انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس

double-quot
تهران – جارپرس – «روزنامه معاریو» چاپ سرزمین های اشغالی روز شنبه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از فشارهای اخیر مصر و اردن، از تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس عقب نشینی کرده است.

کد خبر : 19255
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1395 - 6:50
عقب نشینی ترامپ از انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، ترامپ برای بهبود روابط خود با جهان عرب، به درخواست عبدالله دوم شاه اردن و دولت مصر مبنی بر جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، پاسخ مثبت داده و به این ترتیب از انتقال سفارت آمریکا عقب نشینی کرده است.
روزنامه صهیونیستی معاریو در ادامه آورد: عبدالله دوم در جریان سفر هفته گذشته خود به واشنگتن، ضمن رایزنی با مسئولان کنگره آمریکا به آنها گوشزد کرد که اظهارات مبنی بر انتقال انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، نوعی خشم و نا امیدی را بین مسلمانان و ملت های عربی برانگیخته است.
معاریو در ادامه آورد: شاه اردن در دیدار اخیرش با دونالد ترامپ نسبت به انتقال سفارت به بیت المقدس هشدار داد و گفت که این اقدام امنیت و ثبات همه منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
«عبد الله دوم» شاه اردن اولین رهبر عربی بود که ۱۴ بهمن ماه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.
معاریو می افزاید: مقام های بلندپایه ارتش و دستگاه های اطلاعاتی اسرائیلی بسیار نگران بودند که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، موج جدیدی از عملیات فلسطینیان (شهادت طلبانه) را در اسرائیل شدت بخشد.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که که رئیس جمهوری آمریکا، جمعه۲۲ بهمن ماه در گفت وگو با نشریه صهیونیستی ‘اسرائیل هیوم’ (اسرائیل امروز) گفته بود: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس کار مشکلی است و باید ‘بطور جدی’ درباره آن فکر کنم.
انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا در مبارزات انتخاباتی بود که موجی از تنفر و خشم ملت های مسلمان و عربی را درپی داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.