0 نظر
179 بازدید

عضو ارشد حزب اعتماد ملی: مشکلی در تطبیق با قانون جدید احزاب نداریم

double-quot

تهران-جارپرس-عضو ارشد حزب اعتماد ملی، این حزب را از فراگیرترین و موثرترین احزاب کشور عنوان کرد و گفت: حزب اعتماد ملی هیچ مشکلی در خصوص تطبیق با قانون جدید احزاب ندارد ؛ قانونی که داشتن حداقل ۳۳۰ عضو را برای تطبیق با مقررات وضع شده، کافی می‌داند‌.

کد خبر : 24445
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 - 12:12
عضو ارشد حزب اعتماد ملی: مشکلی در تطبیق با قانون جدید احزاب نداریم

به گزارش جارپرس از ایرنا،رحمت الله بیگدلی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای مرکزی این حزب گفت: با توجه به‌‌ این‌که شاخه‌ها و‌ کمیته‌های حزب زیر نظر مدیریت حزب فعال بودند و مقداری نابسامانی و عدم هماهنگی در فعالیت برخی دفاتر حزب بود‌ و برخی دفاتر هم به‌طور کلی تعطیل بودند در جلسه روز جمعه تاکید شد که اولا دفاتر تعطیل فعال شوند و فعالیت بقیه هم ساماندهی‌ شود و شاخه‌ها و کمیته‌ها هم با جدیت بیش‌تر‌ فعالیت‌ کنند و گزارش عملکرد بدهند.
وی با بیان این‌که بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۹ اساسنامه حزب، دبیرکل می‌تواند ‘برخی‌ از وظایف خود را به قائم مقام یا هر یک از اعضای شورای مرکزی واگذار نماید.’ گفت: دبیرکل بر اساس این تبصره در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۹۶ آقایان الیاس حضرتی، سیدرضا‌ نوروزاده، محمدجواد حق‌شناس، ابوالفضل شکوری، اسماعیل گرامی‌مقدم، رحمت‌اله بیگدلی، اسماعیل دوستی، رئوف قادری، محمود رئوفی‌، مهدی‌ رسول‌پناه‌، حمیدرضا‌ کارگر‌‌‌ بیده و خانم اعظم سقطی را به عنوان اعضای شورای اجرایی‌ حزب انتخاب کرد.
عضو ارشد حزب اعتماد ملی مورد اعتماد دبیرکل بودن و رضایت از نحوه‌ فعالیت اعضا، فعال بودن اعضا و رعایت تنوع سلیقه در حزب‌ را ملاک انتخاب اعضای شورای اجرایی عنوان کرد و افزود: ظاهرا دلیل انتخاب اعضای شورای اجرایی‌، داشتن یک یا دو یا سه وصف از اوصاف مذکور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: رییس‌ هیچ‌یک از دفاتر غیرفعال‌ یا نابسامان در شورای اجرایی حضور ندارند، اما روسای برخی کمیته‌های فعال و هماهنگ و بسامان در شورای اجرایی‌ حضور دارند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حضور اکثر اعضای شورای مرکزی در جلسه روز جمعه اظهار کرد: در این جلسه شورای مرکزی به اتفاق بر نقش ارزنده آقای منتجب‌نیا در هدایت حزب اعتماد ملی تاکید و از ایشان به‌ عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند حزب اعتماد ملی یاد کردند.
بیگدلی‌ افزود: آقای‌ منتجب‌نیا به علت مسافرت در این جلسه حضور نداشتند. البته ایشان همچنان قائم‌ مقام دبیرکل در حزب هستند و همه اعضا خواستار حضور و نقش‌آفرینی ایشان در فعالیت‌های‌ حزب شدند‌.
وی ادامه داد: در این جلسه تصویب‌ شد که جلسه شورای مرکزی به صورت ماهانه و منظم برگزار شود. همچنین تاکید شد که دفاتر غیرفعال، فعال شوند، شاخه‌ها و کمیته‌های فعال کار خود را با جدیت بیش‌تری دنبال کنند و ارکان ناهماهنگ هم هماهنگ‌ بشوند‌.
به گفته بیگدلی مصوبه دیگر هم‌ این بود که طبق اساسنامه، هر تصمیمی‌ بر اساس اختیارات ارکان؛‌ دبیرکل (شورای اجرایی‌) و شورای‌ مرکزی گرفته شود‌ و از هرگونه تصمیمات خارج از اختیارات اجتناب شود.
عضو شورای اجرایی‌ حزب اعتماد ملی همچنین درباره اقدامات حزب‌ اعتماد ملی برای تطابق شرایط خود با قانون جدید فعالیت احزاب، گفت:ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و بسیاری از کارهای لازم با مدیریت قائم مقام محترم انجام و حتی نظرات کارشناسی هم در این زمینه ارائه شده و با وزارت کشور نیز هماهنگی‌های لازم به‌ عمل آمده است.
عضو حزب اعتماد ملی در باره حضور فعال حزب اعتماد ملی در استان‌ها نیز گفت: حزب اعتماد ملی تقریبا‌ در همه استان‌ها حضور و در اکثر استان‌ها فعالیت رسمی‌ دارد.
بیگدلی با تاکید بر این‌که حزب اعتماد ملی از فراگیرترین و موثرترین‌ احزاب کشور است اظهار کرد: حزب اعتماد ملی بیش از یک هزار عضو رسمی و صدها نیروی در صف و در شرف عضویت در سراسر کشور دارد و هیچ مشکلی در خصوص تطبیق با قانون جدید احزاب – که داشتن حداقل ۳۳۰ عضو را برای تطبیق کافی می‌داند‌- ندارد
بیگدلی برگزاری مرتب‌ جلسات شورای مرکزی با حضور اعضا،ساماندهی‌ و فعال‌سازی دفاتر مناطق حزب در سراسر کشور‌،برگزاری مرتب جلسات شاخه‌ها و کمیته‌ها،ساماندهی و راه‌اندازی دفاتر مختلف و برگزاری مرتب جلسات دفاتر را پیشنهادات خود در این جلسه عنوان کرد.
تهیه سند‌ مواضع حزب اعتماد ملی بر اساس اساسنامه و مرامنامه حزب‌، ساماندهی وضعیت‌ اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای بالاخص نحوه حضور حزب در شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین‌ و تلاش‌ برای ایجاد وحدت معقول در جبهه اصلاحات با محوریت احزاب اصلاح‌طلب و با حفظ استقلال و هویت حزبی‌، از دیگر پیشنهادات وی در این جلسه بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.