0 نظر
132 بازدید

عرضه کیت‌ تشخیص کرونا با قابلیت تشخیص در کمتر از ۲۰ثانیه

double-quot تهران - جارپرس - گروهی از فناوران کشور کیت‌هایی برای تشخیص کرونا عرضه کردند که در کمتر ۲۰ ثانیه می‌تواند با دقت بالا، آلودگی به ویروس کرونا را شناسایی کند و اخصاصیت این کیت برای ویروس کووید-۱۰ به اثبات رسیده است.
کد خبر : 83018
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 13:00
عرضه کیت‌ تشخیص کرونا با قابلیت تشخیص در کمتر از ۲۰ثانیه

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طاهره روحانی، رئیس هیات‌مدیره یکی از شرکت های دانش‌بنیان با اعلام تولید کیت تشخیص کرونا با دقت و حساسیت بالا، گفت: این کیت تشخیصی با توانمندی داخلی طراحی و تولید شده است و می‌توان با استفاده از آن، آلودگی به ویروس کرونا را به سرعت تشخیص داد.

وی با بیان اینکه این کیت در دو بسته‌بندی تکی و ده‌تایی تولید شده که می‌توان از آن برای آزمایش‌های شخصی و خانگی استفاده کرد، ادامه داد: این کیت دارای حساسیت ۹۶ درصد و اختصاصیت ۹۸ درصد بوده و نمونه‌برداری آن نیز از بزاق انجام می‌شود. زمان تشخیص در این کیت بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه است.

روحانی اضافه کرد: در این فناوری، از نانوحسگرهای شیمیایی با پایه طلا استفاده شده است که روی آن گیرنده‌های ویژه قرار گرفته که با پروتئین اسپایک ویروس کرونا برهمکنش دارد. در صورت وجود یک نانوگرم بر میلی‌لیتر از این ویروس در نمونه، شناسایی با تغییر رنگ محلول انجام می‌شود.

وی ادانه داد: با توجه به سطح پایین تشخیص، آلودگی‌ در روزهای اول به ویروس کرونا با استفاده از این کیت قابل انجام است. در حالی که گاهی تست PCR نیز در این حد کم از حضور ویروس کرونا، جواب منفی کاذب می‌دهد.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این کیت‌ها روی ویروس آنفلوانزا نیز آزمایش شده و مشخص شد که حضور ویروس آنفلوانزا موجب مثبت شدن جواب تست نمی‌شود، خاطر نشان کرد: بنابراین این کیت به صورت اختصاصی برای ویروس کرونا جواب می‌دهد. هرچند فناوری ساخت این کیت به گونه‌ای است که می‌توان با کمی تغییر در ساختار حسگر، از آن برای تشخیص اختصاصی آنفلوانزا نیز استفاده کرد.

به گفته وی، این پروژه به صورت مشترک و با همکاری دانشگاه صنعتی قوچان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پارک علم و فناوری سلامت مشهد انجام شده و  در حال حاضر تولید نیمه‌صنعتی این کیت‌ها آغاز شده و ظرفیت فعلی تولید، ۱۰ هزار کیت در هفته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.