0 نظر
183 بازدید

عراقچی: اتحادیه آیورا در تحولات جهانی اثرگذار است/ اعضا به ظرفیت بندر چابهار توجه داشته باشند

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – ‘سیدعباس عراقچی’ معاون وزیر امور خارجه روز دوشنبه در اجلاس وزرای امور خارجه ‘آیورا’ در جاکارتا پایتخت اندونزی، برداشته شدن تحریم ها پس از توافق هسته ای را زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همکاری های اقتصادی میان کشورهای عضو بخصوص در منطقه خلیج فارس که محل اتصال به اقیانوس هند است، دانست.

کد خبر : 19772
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 6:32
عراقچی: اتحادیه آیورا در تحولات جهانی اثرگذار است/ اعضا به ظرفیت بندر چابهار توجه داشته باشند

به گزارش جارپرس، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که در اجلاس وزرای امور خارجه سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا سخنرانی می کرد با اشاره به اهمیت این اتحادیه در اثرگذاری بر تحولات جهانی، خواستار تقویت همکاری کشورهای عضو در قالب اولویت های ۶ گانه این سازمان بخصوص در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و بالا بردن ظرفیت همکاری های بانکی و مالی میان کشورهای عضو شد.
عراقچی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به توافق هسته ای، برداشته شدن تحریم ها را زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همکاری های اقتصادی میان کشورهای عضو بخصوص در منطقه خلیج فارس که محل اتصال به اقیانوس هند می باشد، دانست.
وی به ظرفیت بالای اقتصادی بندر چابهار در ایران اشاره کرد و این بندر را نقطه اتصال شرق و غرب، و شمال و جنوب و با صرفه اقتصادی بالا دانست.
معاون وزیر امور خارجه خواستار توجه کشورهای عضو به ظرفیت های این بندر شد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس روسای مناطق آزاد سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند در اردیبهشت ماه سال جاری در بندر چابهار، حصول توافق در زمینه ایجاد مکانیسم همکاری ها را عامل موفقیت این رویداد مهم در چارچوب اهداف این سازمان مبنی بر ایجاد ارتباطات درون گروهی خواند.
اجلاس سران سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند فردا (سه شنبه) در حاکارتا برگزار می شود و ‘محمدجواد ظریف’ وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از رئیس جمهور در این اجلاس شرکت می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.