0 نظر
137 بازدید

عباس: منتظر سفر بایدن هستیم تا درباره سرنوشت روابط با اسرائیل و آمریکا تصمیم گیری کنیم

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: منتظر سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه هستیم تا درباره سرنوشت روابط با اسرائیل و دولت آمریکا تصمیم‌گیری کند.
کد خبر : 94734
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 تیر 1401 - 10:36
عباس: منتظر سفر بایدن هستیم تا درباره سرنوشت روابط با اسرائیل و آمریکا تصمیم گیری کنیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: طبق بیانیه کابینه فلسطین پس از نشست هفتگی آن در رام‌الله، قرار شد اجرای تصمیمات شورای مرکزی فلسطین تا زمان سفر بایدن در ماه آینده میلادی به منطقه به تاخیر بیفتد.

عباس تصریح کرد: تصمیم فوق در دو جلسه کمیته‌ اجرایی سازمان آزادیبخش و کمیته مرکزی فتح که طی سه روز گذشته به طور جداگانه برگزار گشت، صادر شده است.

تصمیمات شورای مرکزی که فوریه گذشته اتخاذ شد، شامل توقف همکاری امنیتی با اسرائیل، ارزیابی مجدد روابط با آن و همچنین عدم مشروعیت دهی به این رژیم تا زمانی که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، می‌باشد.

عباس درباره سرنوشت روابط با اسرائیل گفت: طبق تجربیات قبلی ما، اسرائیل قطعنامه‌های مشروع بین المللی و توافقات منعقده را اجرا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد که از بایدن قول‌هایی مبنی بر پایبندی به راه حل دو کشوری، توقف کوچ اجباری فلسطینی‌ها از قدس، مخالفت با شهرک سازی‌های اسرائیل و عدم پذیرش اقدامات یک جانبه دریافت کرده است.

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین به تعهد دولت آمریکا مبنی بر بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس شرقی اشاره کردو گفت: این یک مساله مهم است، اما به بهانه ضرورت هماهنگی آمریکا با اسرائیل اجرایی نشد.

عباس با بیان اینکه واشنگتن و مجامع بین المللی از وی خواسته‌اند تا قبل از سفر بایدن به منطقه هیچ تصمیمی را اجرایی نکند، بر لزوم آمادگی فلسطین برای مقابله با عواقب و پیامدهای این تصمیمات تاکید کرد.

وی همچنین گفت: مقاومت مردمی در دوره کنونی به طرز شگفت انگیزی در حال توسعه است. هر شهروند فلسطینی صرف نظر از جنسیت و سن خود، چه پیر و چه جوان، در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز بیرون می‌رود و من شهر بیتا را دیده‌ام و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای فلسطینی با این تجاوزات وحشیانه اسرائیل به مردم ما روبرو هستند.

عباس افزود: مقاومت مسالمت آمیز مردمی یکی از مهم‌ترین سلاح‌هایی است که مردم مظلوم می‌توانند از آن استفاده کنند. ما می‌توانیم به تنهایی کار کنیم و موفق می‌شویم. ما با تمام قوا در کنار مقاومت مردمی هستم. سال‌هاست که تحت فشارهای بی حد و حصر بوده‌ایم، با این حال صبور و پایدار هستیم.من تصور می‌کنم نتایج مثبت خواهد بود اما باید صبور باشیم و تحمل کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.