عباس: در روابط و توافقات با اسرائیل بازنگری می‌کنیم

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رهبری فلسطین تصمیم گرفته روابط با دولت اسرائیل و توافق‌ها میان دو طرف را مورد بازنگری قرار دهد.
کد خبر : 76248
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 14:17
عباس: در روابط و توافقات با اسرائیل بازنگری می‌کنیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین “وفا”، این اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی که وی از طریق سفیر هند در فلسطین برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند ارسال کرده، آمده است.

در این نامه آمده است، تصمیم فلسطین برای بررسی جدی همه روابط با دولت اسرائیل در سایه انکار قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و توافق‌های امضا شده بین دو طرف توسط این رژیم اتخاذ شده است.

این نامه ماهیت و شکل این بررسی را روشن نکرده است، اما توافقنامه اسلو که در سال ۱۹۹۳ امضا شد، برجسته‌ترین توافق بین فلسطین و اسرائیل است. این علاوه بر توافق‌نامه‌ها و معاهده‌های بسیاری است که قبل یا پس از اسلو یا بر اساس آن در زمینه سیاسی، اقتصادی یا امنیتی امضا شده‌اند.

این پیام به مثابه هشدار رهبری فلسطین به جهان و رهبران آن درباره خطراتی است که روند سیاسی، امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند.

عباس همچنین پیام مشابهی را برای عمران خان، نخست وزیر پاکستان ارسال کرده است.

عباس ۱۹ مه ۲۰۲۰ هم در پاسخ به قصد اسرائیل برای آغاز الحاق کرانه باختری اعلام کرده بود که تمامی اشکال همکاری‌های مدنی و امنیتی با اسرائیل را متوقف می‌کند اما تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۸ نوامبر همان سال همکاری‌ها با تل آویو را از سرگرفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.