ظریف: سند بازطراحی اراک در اختیار عموم قرار خواهد گرفت

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سند بازطراحی اراک در روزهای آتی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر : 12518
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 - 12:28
ظریف: سند بازطراحی اراک در اختیار عموم قرار خواهد گرفت

به گزارش جارپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، “محمدجواد ظریف” وزیر‌امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بین المللی هفتادمین سالگرد سازمان ملل متحد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع نامه سازمان ملل متحد پیرامون تعهدنامه هسته‌ای اظهار داشت: متأسفانه به دلیل ملاحظات سیاسی حاکم غربی‌ها با روش‌های غیر دموکراسی کار را پیش می‌برند و این نشان دهنده نداشتن اعتبار واقعی چنین حرکت‌هایی است.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم که بهتر است دروازه‌های حقوق بشری ملل متحد با خطراتی که این منطقه را مواجه کرده روبه‌رو شود.

ظریف تأکید کرد: نباید اجازه دهیم این هدف مشخص بازیچه کارهای سیاسی، بازی‌های سیاسی و اهداف کوتاه نظرانه گروهی از افراد قرار بگیرد. این افراد درواقع با حقوق بشر بیگانه‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه سند بازطراحی اراک امضا شده است چه زمانی این سند منتشر خواهد شد تصریح کرد: این سند توسط وزرای خارجه گروه ۱+۵ بنده و خانم موگرینی امضا شده و در روزهای آینده در اختیار عموم قرار می‌گیرد که در این راستا باید با همکاران خود گروه ۱+۵ مشورت کنیم و در زمان مناسبی که همه آمادگی داشتند به طور رسمی منتشر خواهد شد.

ظریف با تاکید بر اینکه باز طراحی راکتور اراک یک بخش پیچیده سیاسی و فنی است اظهار داشت: قسمت سیاسی آن حل و فصل شده و مشخص شده است که چارچوب‌هایش چه اهدافی دارد و قسمت فنی آن شامل توافق‌های متعددی خواهد بود که ایران مسئولیت اصلی را بر عهده دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی یقین داریم نتیجه کار راکتور پیشرفته‌تر و دارای قابلیت‌های بیشتری خواهد بود. در حوزه فنی کار مذاکره سند با همکاری مسئولین ذی‌ربط تمام شده و باقی موارد تخصصی است که رئیس سازمان انرژی اتمی درباره آن توضیحاتی خواهد داد.

ظریف درباره محور گفتگوهای نشست سه‌شنبه وین خاطرنشان کرد: یک بخش از این گفتگوها مربوط به همکاری بنده با دبیرخانه آژانس درباره نتیجه توافق در حاشیه مذاکرات وین است و همچنین درباره حل و فصل موضوعات گذشته و حال مذاکرات خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: بخش بعدی محور گفتگوها درباره دومین بسته کمیسیون مشترک در وین خواهد بود که در آن نحوه اجرای توافق بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.