ظریف خواهان حضور در جلسه ای دیگر برای پاسخ به کلیپ قدوسی شد

double-quot
تهران – جارپرس – جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد برای اقناع نمایندگان در صحت ادعاهایش کلیپی درباره دو تابعیتی بودن برخی اعضای تیم مذاکره کننده در صحن پخش کرد . هرچند که وزارت اطلاعات گفته آن را قبول ندارد ولی وزیر امور خارجه درخواست جلسه ای دیگر برای رفع ابهامات در این زمینه کرد.
کد خبر : 26681
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 9:27
ظریف خواهان حضور در جلسه ای دیگر برای پاسخ به کلیپ قدوسی شد

در این کلیپ نام افرادی برده شده است که نایب رییس مجلس شورای اسلامی می گوید طبق آیین نامه حق دارند برای دفاع از خود در صحن مجلس حضور یابند.
به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس را برعهده داشت در این باره گفت: کلیپی از سوی کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس پخش شد که طی آن نام افرادی در این کلیپ برده شده است. وزارت اطلاعات اعلام کرده که این کلیپ را قبول ندارد.
وی اظهار داشت: افرادی که نامشان در این کلیپ برده شده حق دارند طبق آیین نامه داخلی مجلس از خود دفاع کنند، در این راستا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز درخواست حضور در جلسه علنی دیگری را برای رفع ابهامات در مورد این کلیپ کرده است.
وی گفت: ما در هیات رییسه این موضوع را مطرح می کنیم و جلسه دیگری که قرار است آقای ظریف در مجلس حضور یابد را مشخص می کنیم.
به گزارش ایرنا، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در هنگام طرح سوالات خود از ظریف کلیپی با عنوان الماس ۵۲۱ پخش کرد که به گفته خودش توسط سازمان اطلاعات سپاه تهیه شده است.
وی گفت: این مستند درمورد دو تابعیتی های تیم مذاکره کننده هسته ای است که به زودی آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهم.
در ابتدای این کلیپ توضیحاتی در مورد سال ۸۶ و ریاست دکتر روحانی بر تیم مذاکره کننده پخش و اشاره شد که در آن زمان موسویان متهم به جاسوسی شده است. سپس راوی فیلم، به قرارداد الجزایر اشاره می کند.
در این کلیپ بخشی از صحبت های دری اصفهانی پخش می شود که میگوید: بنده ایرانی هستم ولی تابعیت کانادایی دارم، مشاور رییس کل بانک مرکزی هستم و در ماه اخر مذاکرات برجام از بنده خواسته بودند که درمذاکرات شرکت کنم.
در ادامه این سوال در کلیپ مطرح می شود که چرا یک دو تابعیتی در مذاکرات حضور یافته است و چرا از حفاظت اطلاعات وزارت دفاع در باره به کارگیری وی استعلامی صورت نگرفته است.
دراین کلیپ راوی بیان می کند که بعد از به کارگیری دری اصفهانی روند مذاکرات با شتاب بیشتری جلو می رود و پس از یک ماه برجام به تصویب می رسد.
سپس صحبت های رییس جمهوری پخش می شود که بیان می کند تمام تحریم های ظالمانه پس از برجام لغو می شود نه تعلیق.
راوی بیان میکند که آمریکا وظیفه پیاده سازی برجام در ایران را به شرکت pwc واگذار می کند که نماینده این شرکت در ایران دری اصفهانی است، مهم ترین اتهام دری ارتباط پیچیده در پوشش مشاور با این شرکت است، ورود دری به تیم مذاکره کننده باعث می شود که ارتباطش را با این شرکت بیشتر از قبل کند و در جلسات این شرکت، در آلمان، انگلیس و دبی شرکت می کند.
راوی می افزاید:دری جزو کسانی است که وارد جلسات روز دوشنبه نهاد ریاست جمهوری می شود و مسائل اقتصادی برجام را تعیین می کند.
در ادامه بیان می شود که به موجب این آشنایی از سوی نهاوندیان و استاد بودن وی نسبت به آقای سیف، وی به عنوان رییس کمیته مالی بانکی هیات مذاکره کننده هسته ای می شود، در ادامه این کلیپ به موارد و اتهامات پرونده دری اصفهانی اشاره شده است.
در پایان این کلیپ نیز بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ و جاسوسی پخش می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.