ظریفیان: سیاست خارجی، نقطه قوت دولت است

double-quot تهران - جارپرس - یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سیاست خارجی را می توان به عنوان نقطه قوت دولت سیزدهم در نظر گرفت.
کد خبر : 99657
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 18:03
ظریفیان: سیاست خارجی، نقطه قوت دولت است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، غلامرضا ظریفیان درباره عملکرد دولت در سال اول استقرار اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت پرتلاشی است و من نقطه قوت عملکرد این دولت را در حوزه سیاست خارجی می دانم. دولت دو کار خوب انجام داد اول اینکه گفت‌وگوهای احیای برجام را دنبال کرد و دیگری این بود که در کنار آن ارتباطات منطقه ای کشور را ترمیم کرد.

وی ادامه داد: دنیای امروز به هم پیوسته است، مثلا جنگ اوکراین، اروپا را با بحران سوخت و غذا مواجه کرد. در این شرایط نمی‌توان با صرف اتکا به داخل، مشکلات را حل کرد، همانطور که امید به بیرون به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند. دولت متوجه این موضوع شد و در کنار برجام، تلاش کرد تا ارتباطات ایران با همسایگان را بهبود ببخشد که اگر این مسیر تداوم یابد، در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: نزدیک بودن سایر قوا به دولت چه به لحاظ نظری و چه در چشم اندازها، این امید را در جامعه بویژه در اقشار محروم  ایجاد کرد که گام های موثری بویژه در بخش اقتصادی برداشته شده و از همه ظرفیت های کشور استفاده شود. نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری هم در ایام انتخابات معتقد بود دولت قبل اهتمام لازم برای حل مشکلات کشور نداشته و نتوانسته از همه ظرفیت های کشور استفاده کند و عمده نگاهش به بیرون یعنی رفع تحریم ها بوده و سیاست های نادرستی در پیش گرفته است.

ظریفیان با اشاره به اینکه دولت برای تحقق وعده هایش تلاش زیادی کرده و کم نگذاشته است، گفت: دولت به سمت حل مشکل ارز که مشکلی تاریخی و به ارث رسیده از گذشته بود، رفت که البته لوازم کافی برای حل آن نداشت و نتیجه آن گرانی های بعدی بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تصریح کرد: توصیه من به دولت این است که حتما در گزینش نیروهایش بازنگری جدی داشته باشد تا بتواند به وعده هایش عمل کند. از سویی دولت باید  باید با  نسل جوان وارد گفت‌وگو شود. در غیر این صورت نسل جوان یا منزوی شده و خود را به حاشیه می برد یا راه مهاجرت در پیش می گیرد شاید لازم باشد دولت ذائقه این نسل را بویژه در زمینه فرهنگی درک کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.