طومار درخواست از دولت لندن برای حمایت از آتش‌بس در غزه، به ۴۶ هزار امضاء رسید

double-quot تهران-جارپرس- طومار الکترونیکی پارلمان انگلیس درباره حمایت «لندن» از آتش‌بس در غزه افزون بر ۴۶ هزار امضاء جمع کرده و طبق رویه‌های سیاسی دولت این کشور که حمایت تمام قد خود را از رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کرده است، وظیفه دارد به این درخواست عمومی پاسخ دهد.
کد خبر : 135129
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 17:35
طومار درخواست از دولت لندن برای حمایت از آتش‌بس در غزه، به ۴۶ هزار امضاء رسید

به گزارش چارپرس ازایرنا، طبق آخرین آمار منتشر شده در تارنمای پارلمان انگلیس، تا صبح روز پنجشنبه افزون بر ۴۶ هزار و ۷۳۵ شهروند انگلیسی این طومار را امضاء کردند و تعداد امضاها به‌سرعت در حال افزایش است.

در این طومار که بر تارنمای پارلمان قرار داده‌شده، آمده است: ما از دولت می‌خواهیم که به دنبال آتش‌بس باشد و از طریق گفت‌وگو و حمایت از پایان اشغال کرانه باختری و نوار غزه توسط اسرائیل به ریشه اصلی مناقشه کنونی رسیدگی کند.

طومار یادشده با اشاره به اینکه درگیری‌ها در غزه می‌تواند به کل منطقه گسترش یابد، هشدار داده است که این مساله می‌تواند به تشدید بحران انسانی منجر شود. امضاء کنندگان تصریح کرده‌اند: فلسطینی ها سال هاست که از اشغال و محاصره رنج می برند و ما از دولت می‌خواهم که راه حلی عادلانه و مسالمت‌آمیز را برای مناقشه کنونی دنبال کند. در این طومار تاکید شده است: تنها از طریق برقراری صلح، ثبات برای همه ما حاصل می‌شود.

طبق رویه‌های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک طومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس موظف است به آن پاسخ دهد. اگر این میزان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر برود، درخواست مطرح‌ شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

هم زمان افزون بر ۸۰ تن از نمایندگان مجلس انگلیس طومار دیگری را در حمایت از طرح برقراری آتش‌بس در غزه امضاء کرده و از دولت ریشی سوناک خواسته‌اند تا با نفوذش بر رژیم صهیونیستی مانع گسترش درگیری‌ها در منطقه شود.

از سویی ۱۵۰ عضو مسلمان حزب کارگر به‌عنوان دومین حزب سیاسی انگلیس از رهبر این حزب خواسته‌اند که از طرح آتش‌بس در غزه حمایت کند. این درحالیست که کی‌یر آستارمر رهبر این حزب از چنین کاری خودداری کرده و این مساله باعث ریزش تعداد اعضای عمومی و حامیان حزب کارگر شده است.

در واقع مردم انگلیس این روزها با یک بن‌بست سیاسی مواجه هستند و هیچ یک از احزاب سیاسی این کشور، عقاید آن‌ها را نمایندگی نمی‌کنند. این مساله به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات سراسری این کشور چالش مهمی برای رای دهندگان بشمار می‌رود.

انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، با برقراری آتش‌بس در غزه مخالف است و اجرای چنین طرحی را به سود گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ادعا کرده است که درخواست از تل‌آویو برای پذیرش آتش‌بس، «هنگامی که به طور روزانه با شلیک موشک‌های حماس مواجه است و شهروندانش گروگان گرفته می شود، دشوار است.» او با گرفتن ژست‌های بشردوستانه مدعی شده است که لندن از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه حمایت می‌کند.

این درحالیست که سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آتش‌بس فوری در منطقه را خواستارند. سران شورای اروپا هم قرار است در جلسه دو روزه‌ای که از امروز (پنجشنبه) در بروکسل آغاز شده است، درباره آنچه «وقفه بشردوستانه» نامیده می‌شود بحث و تبادل نظر کنند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه اقدام کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین آخرین طی ۲۰ روز جنایت این رژیم در غزه، بیش از ۷ هزار نفر شهید و ۱۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.