طولانی شدن مذاکرات وین به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست

double-quot تهران - جارپرس - یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که طولانی شدن مذاکرات به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست گفت: باید هر چه سریعتر نتیجه مشخص شود و بتوانیم به صورت ملموس آن را حفظ کنیم.
کد خبر : 53895
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 فروردین 1400 - 9:57
طولانی شدن مذاکرات وین به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست

به گزارش جارپرس از ایسنا، محسن پاک آیین در ارزیابی خود از برگزاری نشست کمیسیون ویژه برجام در وین اظهار کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و ما به هیچ نتیجه‌ای جز لغو کلیه تحریم ها که در صورت راستی آزمایی صحت آن تایید شود راضی نخواهیم بود و پس از آن است که ما نیز تعهدات برجامی خود را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی اخیر خود تاکید کردند طولانی و فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ایران نیست، سریعتر باید نتیجه آن مشخص شود و یکی از دلایل آن هم این است که کشور به سمت خودکفایی پیش می رود و اراده نظام هم در این استوار شده و ما نباید چشم به خارج از کشور داشته باشیم.

این دیپلمات پیشین کشورمان خاطر نشان کرد: نباید کشور معطل نتیجه مذاکرات باشد زیرا به نفع کشور، معیشت و اقتصاد نیست که این گونه باشد به همین دلیل است که تیم مذاکره کننده و مقامات کشور اصرار دارند که سریعتر نتیجه مذاکرات فنی و حقوقی مشخص شود و بتوانیم نتیجه را به صورت ملموس حفظ کنیم.

وی افزود: اگر احساس کنیم که آمریکایی ها به دنبال اتلاف وقت هستند باید وظیفه خود را جهت جلوگیری از فرسایشی شدن این مساله انجام دهیم.

سفیر سابق کشورمان در آذربایجان با تاکید بر این که هدف مذاکرات وین لغو تحریم های غیر قانونی علیه ایران است گفت: با توجه به این که تاکنون مذاکرات ادامه یافته نشان دهنده این است که گفت و گو ها موثر بوده اما باید صبر کنیم تا نتیجه مشخص شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.