صعود به فینال بازی‌های کشورهای اسلامی؛

طلسم ۵۶ ساله والیبال زنان ایران شکست

double-quot تهران- جارپرس-تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نیمه‌نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی جمهوری آذربایجان را شکست داد تا طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال مسابقات رسمی با صعود به دیدار نهایی شکسته شود.
کد خبر : 98505
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 18:16
طلسم ۵۶ ساله والیبال زنان ایران شکست

به گزارش جارپرس از ایرنا، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان و مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (یکشنبه) با چهار دیدار پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار خود در این مرحله به مصاف جمهوری آذربایجان رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان فینالیست نخست این بازی‌ها معرفی شد.

شاگردان الساندرا کمپدلی که در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۱۸ مغلوب جمهوری آذربایجان شدند، در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا مدال نقره و نایب قهرمانی این تیم قطعی شود و فردا (دوشنبه ۲۴ مرداد) برای مقام قهرمانی به میدان بروند.

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ به رنگ برنز به دست آمد تا طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال با صعود به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شود و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.

از سوی دیگر با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

تیم‌های ترکیه و کامرون در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان به مصاف هم خواهند رفت تا برنده این مسابقه حریف تیم ملی زنان در دیدار نهایی شود.

تیم ملی ب والیبال مردان ایران نیز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در دیدار مرحله نیمه‌نهایی گروه مردان به مصاف جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.