0 نظر
171 بازدید

طلای جهانی صعود کرد

double-quot تهران - جارپرس - قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیفتر شدن ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.
کد خبر : 52667
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 12:29
طلای جهانی صعود کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار و ۷۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۳۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۲۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت درباره روند روز جاری بازار اظهار کرد: پس از آمار اقتصادی قوی روز جمعه و روز دوشنبه در آمریکا، موقعیت دلار به عنوان دارایی مطمئن تضعیف شد و سرمایه گذاران به سوی داراییهای پرریسکی رفتند که بازدهی بالاتری دارند.

دلار در برابر ارزهای رقیب به پایینترین حد دو هفته گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت. همچنین بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت و از بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، فاصله گرفت. بازده پایینتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش می دهد.

در این بین، آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب در آمریکا امیدها به احیای اقتصادی را برانگیخت و سرمایه گذاران را به سمت داراییهای پرریسک هدایت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مِستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند روز دوشنبه اعلام کرد دورنمای اقتصادی آمریکا روشنتر شده است و بانک مرکزی برای کمک به رشد اقتصادی بیشتر، باید به سیاست تسهیل پولی خود ادامه دهد.

طلا از تدابیر محرک مالی بانکهای مرکزی سود می برد زیرا این فلز ارزشمند پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم ناشی از این سیاستها به شمار می رود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۶۵۴ دلار و ۳۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۰۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.