طرح کشوری پلیس برای «مبارزه با سارقان مغازه»/ دستگیری ۹۳ سارق و کشف ۱۳۱ سرقت

double-quot تهران - جارپرس - رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور خبر داد و گفت: در این راستا ۹۳ سارق دستگیر و ۱۳۱ فقره سرقت کشف شد.
کد خبر : 124807
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 13:05
طرح کشوری پلیس برای «مبارزه با سارقان مغازه»/ دستگیری ۹۳ سارق و کشف ۱۳۱ سرقت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سردار محمد قنبری در تشریح این خبر در اظهار داشت: سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی ها و وجود اموال با ارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت های مشابه، همواره در کانون توجه سارقان بوده واست.

وی افزود: عوامل مختلفی در گرایش و رویکرد سارقان به سرقت از مغازه دخالت دارند که از جمله تاثیر گذارترین آنها را می توان به کم توجهی مال باختگان به نکات ایمنی همانند دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درب ها و قفل درب ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء های قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و … اشاره کرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از سرقت های مغازه در مراکز استان ها و کلان شهرها اتفاق می افتد که معمولاً سرقت ها توسط سارقان حرفه ای صورت می گیرد.

وی با اشاره به مرحله اول طرح مبارزه با سارقان مغازه خاطرنشان کرد: برابر برنامه زمانبندی شده اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سارقان مغازه از ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو روز در استان‌های سراسر کشور با محوریت پلیس آگاهی اجرا شد.

سردار قنبری عنوان کرد: با تلاش و هماهنگی های انجام شده پلیس موفق شد در این راستا ۹۳ سارق ، ۹ مالخر دستگیر و همچنین ۱۳۱ فقره سرقت نیز کشف کند.

وی ضمن هشدار به صاحبان مغازه در این خصوص با اشاره به اینکه در صورت امکان از درهای الکترونیکی و ضد سرقت استفاده کنید، گفت: پول نقد بیش از حد معمول در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریعا به بانک بسپارید.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش ضریب ایمنی مغازه با کاهش وقوع سرقت، خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس نشان می دهد استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاه های هشدار دهنده و… می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

براساس گزارش سایت پلیس، وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با سارقان قاطعانه وارد عمل می شوند، صاحبان مغازه به رعایت هشدارهای پلیسی توصیه کرد و در این خصوص از شهروندان خواست در صورت هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.