0 نظر
165 بازدید

طرح ممنوعیت بکارگیری دوتابعیتی ها رد شد

double-quot
تهران – جارپرس – سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رد شدن طرح ممنوعیت بکارگیری دوتابعیتی‌ها در این کمیسیون خبر داد.

کد خبر : 30646
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398 - 10:26
طرح ممنوعیت بکارگیری دوتابعیتی ها رد شد

حجت الاسلام حسن نوروزی در دوشنبه های گام دوم انقلاب با موضوع نقش بسیج در عرصه گام دوم انقلاب گفت: علت رد شدن این طرح آن بود که برخی نمایندگان معتقد نیستند که نباید دو تابعیتیها در کشور به کار گرفته شوند.

وی افزود: تا زمانی که خودباختگی سیاسی و فرهنگی وجود دارد شاهد چنین مسایلی خواهیم بود.  چرا حسابرسی اموال مسئولان در شورای نگهبان هنوز تایید نشده است. چرا باید نماینده مجلس تریلیاردر شود؟

نوروزی خواستار رسیدگی به حسابهای شهرداریها شد و گفت: شهرداری تهران۳ هزار و ۷۰۰ میلیار د تومان ارزش افزوده گرفته ولی هیچ جایی حساب و کتاب نمی شود.

وی افزود: روح بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر زنده ماندن فکر امام(ره) است. من ۱۰ سال اسیر بودم و در سن ۲۰ سالگی رئیس دادگستری قصر شیرین بودم و به این نتیجه رسیدم که برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب باید به آن عینیت بدهیم و با کار و تلاش در محافل علمی و سیاسی واقعی و مجالس انقلابی واقعی تلاش کنیم.

نوروزی از موازی کاری در امر قانون گذاری انتقاد کرد و گفت: در کشور ما دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور، ریاست جمهوری به عنوان آئیننامه، قانون گذاری می کنند. ۱۱ هزار کارمند شورای نگهبان بر ۲۹۰ نماینده نظارت می کند. پس چرا نباید بر شورای شهر نظارت صورت گیرد.

نوروزی با بیان این که ۱۲ طرح علیه آمریکا تصویب کردیم، گفت: چرا فرزندان مسئولان در انگلیس تحصیل می کنند و تا زمانی که فکر انگلیسی و آمریکایی از این مملکت زدوده نشود، درست نخواهد شد. در مسکو فقط ۲۰۰ دانشجو تحصیل می کند در حالی که در غرب و اروپا ۳ میلیون نفر هستند.

وی افزود: آرزوی من این است که آقای رئیسی از مسئولان بخواهد تا اموالشان را اعلام کنند. امروز دادستان ها اعلام کنند و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز ناظر باشند. بنابراین باید برای مبارزه با فساد جلوی آن را گرفت و اعدام چند نفر مشکلی را حل نمی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: ما به شفافیت معتقدیم ولی با سخنرانی مشکل حل نمی شود. به آقای رئیسی قانون دادیم تا وضعیت اموال مسئولان را مشخص کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.